Consulent burgerzaken migratie

Gemeente Amstelveen

Verlopen op: 26 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 99
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Arbeidsrelatie
Functie Consulent Burgerzaken met taakgebied Migratie maakt deel uit van team Burgerzaken van afdeling Publiekszaken van gemeente Amstelveen. Publiekszaken bestaat uit twee teams (Burgerzaken en Publieksinformatie) en een ondersteuningsteam. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een juiste inschrijving/(her)vestiging van (nieuwe) inwoners in BRP. Je draagt zorg voor een optimale kwaliteit van BRP door o.a. het verwerken van verhuisaangiften, aanvragen briefadres en adresonderzoeken.

Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland voeren
  • Aanvragen verhuisaangiften afhandelen
  • Aanvragen briefadres afhandelen
  • Identiteit vaststellen
  • Verblijfsrecht beoordelen
  • Verwerken en beoordelen identiteitsdocumenten/buitenlandse brondocumenten
  • Aanleggen persoonslijsten, controleren en verzenden
  • Muteren en controleren nageleverde brondocumenten
  • Afgifte bewijs van bekendmaking t.b.v. IND
  • Vertrek buitenland
  • Verklaring onder ede afnemen m.b.v. tolk
  • Signaleringslijst paspoort raadplegen
  • Kennisgeving C3 opvragen
  • IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten
  • Starten + afhandelen adresonderzoek
  • Initiëren huisbezoek
  • Inschrijven arbeidsmigranten en expats op locatie van werkgever (bijv. bloemenveiling)
  • Afhandelen adresonderzoeken/RNI/REVA signalen
  • Identiteit vaststellen aan de balie m.b.v. scanners, documentcontrole en doorvragen
  • Inschrijven internationale studenten op locatie
  • Beschikkingen afgeven
  • Boetebrieven brondocumenten opstellen, versturen en bewaken
  • Weigering acceptatie brondocumenten en juridische afwikkeling daarvan
  • Bewijs van bekendmaking, voornemen, besluit
  • Brieven (her)vestiging (controleren, aanschrijven, besluit nemen)
  • Aanhouden brieven van aangiftes

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het in de backoffice verwerken en lezen van deze persoonslijsten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het vaststellen van de identiteit, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het coachen/begeleiden van consulent burgerzaken

Wensen

  • Opleiding: Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende cursus aanleggen en lezen persoonslijsten
  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het onderzoeken en beoordelen van buitenlandse brondocumenten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar
  • Coaching en begeleiding: Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als senior consulent migratie werkzaam bij 100.000+ gemeenten en collega gecoacht en begeleid. Geef per opdrachtgever aan wat je hebt gedaan
Deze opdracht is verlopen.