Arbeidsrelatie
Functie Consulent Burgerzaken met taakgebied Migratie maakt deel uit van team Burgerzaken van afdeling Publiekszaken van gemeente Amstelveen. Publiekszaken bestaat uit twee teams (Burgerzaken en Publieksinformatie) en een ondersteuningsteam. In deze functie ben je verantwoordelijk voor een juiste inschrijving/(her)vestiging van (nieuwe) inwoners in BRP. Je draagt zorg voor een optimale kwaliteit van BRP door o.a. het verwerken van verhuisaangiften, aanvragen briefadres en adresonderzoeken.
Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan o.a. uit:
- Intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland voeren
- Aanvragen verhuisaangiften afhandelen
- Aanvragen briefadres afhandelen
- Identiteit vaststellen
- Verblijfsrecht beoordelen
- Verwerken en beoordelen identiteitsdocumenten/buitenlandse brondocumenten
- Aanleggen persoonslijsten, controleren en verzenden
- Muteren en controleren nageleverde brondocumenten
- Afgifte bewijs van bekendmaking t.b.v. IND
- Vertrek buitenland
- Verklaring onder ede afnemen m.b.v. tolk
- Signaleringslijst paspoort raadplegen
- Kennisgeving C3 opvragen
- IND onderzoek m.b.t. buitenlandse brondocumenten
- Starten + afhandelen adresonderzoek
- Initiëren huisbezoek
- Inschrijven arbeidsmigranten en expats op locatie van werkgever (bijv. bloemenveiling)
- Afhandelen adresonderzoeken/RNI/REVA signalen
- Identiteit vaststellen aan de balie m.b.v. scanners, documentcontrole en doorvragen
- Inschrijven internationale studenten op locatie
- Beschikkingen afgeven
- Boetebrieven brondocumenten opstellen, versturen en bewaken
- Weigering acceptatie brondocumenten en juridische afwikkeling daarvan
- Bewijs van bekendmaking, voornemen, besluit
- Brieven (her)vestiging (controleren, aanschrijven, besluit nemen)
- Aanhouden brieven van aangiftes
Eisen
- Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor (her)vestiging buitenland, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het in de backoffice verwerken en lezen van deze persoonslijsten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het vaststellen van de identiteit, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring met het coachen/begeleiden van consulent burgerzaken
Wensen
- Opleiding: Op cv aantoonbaar een afgeronde aanvullende cursus aanleggen en lezen persoonslijsten
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het onderzoeken en beoordelen van buitenlandse brondocumenten, opgedaan in de afgelopen 8 jaar
- Coaching en begeleiding: Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als senior consulent migratie werkzaam bij 100.000+ gemeenten en collega gecoacht en begeleid. Geef per opdrachtgever aan wat je hebt gedaan