Consulent inkomen

Gemeente Raalte

Verlopen op: 27 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 1 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken en zij moeten dan ook kunnen rekenen op onze ondersteuning.

Dit doe jij voor ons
In de functie van consulent inkomen werk je binnen het cluster dat verantwoordelijk is voor de behandeling van uitkeringsaanvragen, de uitvoering van het minimabeleid en schulddienstverlening. Je wordt ingezet als allround inkomensconsulent en werkt daarbij nieuwe aanvragen af (levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimabeleid). Je bent dan ook een vraagbaak voor inwoners, collega’s en samenwerkingspartners als het gaat om het verstrekken van inkomensvoorzieningen.

Dit ben jij
Je bent een ervaren en prettige collega met kennis van zaken op HBO niveau met minimaal 3 jaar recente werkervaring als consulent inkomen en je kent de Participatiewet dan ook van binnen en buiten. Je hebt ervaring met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud en daarnaast met aanvragen voor bijzondere bijstand en minimaregelingen. Als je hierbij ook ervaring hebt met werkzaamheden in het kader van handhaving en als je aantoonbare kennis hebt van de sociale kaart van Raalte, dan vinden we dat een pré. Je hebt ervaring met het werken in Civision Samenlevingszaken (CSam/CivSam).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding consulent inkomen.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling.
  • Aantoonbare werkervaring met / kennis van Civision Samenlevingszaken (CSam/Civsam).

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent Inkomen bij een gemeentelijke instelling.
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet.
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de sociale kaart van Raalte.
  • Aantoonbare werkervaring met werkzaamheden in het kader van handhaving.
Deze opdracht is verlopen.