Consulent samenleving – inkomen

Gemeente Altena

Sluit op: 24 mei 2025 om 14:30
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 9 juni 2025
Eind datum: 6 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Wat ga je doen?
Specifiek voor deze opdracht ben je een allround inkomensconsulent, en handel je met name aanvragen af op het gebied van Bijzondere bijstand en IIT en ben je in staat om zelfstandig heronderzoeken/hercontroles te verrichten.Als Consulent Inkomen ben je belast met de aanvragen Levensonderhoud, Schuldhulpverlening, Bijzondere bijstand, IIT en de uitvoering van heronderzoeken. Hierover sta je inwoners met vragen te woord. Bij een aanvraag en hercontrole inventariseer je of je beschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieve afhandeling. Je beoordeelt of de inwoner in aanmerking komt voor de bijstand, bijzondere bijstand, IIT en stelt de rechtmatigheid van de periodieke uitkering in de hercontrole vast. Je bent in staat om hierover vervolgens een rapportage en een beschikking op te stellen. Daarnaast verwijs je waar nodig door naar collega’s of externe partners.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven. (24 uur per week)
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met behandelen en afhandelen van aanvragen in het kader van bijstand, schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, IIT en zelfstandig uitvoeren van heronderzoeken/hercontroles. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (€ 80,00) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.
  • Kandidaat woont in een straal van maximaal 50 km rond de standplaats in Wijk en Aalburg.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft de cursus Algemeen Wet Bestuursrecht afgerond. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen

  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Inkomensconsulent binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over zelforganisatie, samenwerkingsvaardigheden, goede communicatievaardigheden, initiatief. Dit moet blijken uit gesprek.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx