Consulent Sociaal team (WMO)

Gemeente Zeist

Sluit op: 4 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 december 2024
Eind datum: 31 maart 2025

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team
Het Sociaal Team bestaat uit 50 professionals verspreid over verschillende wijkteams. Het werk speelt zich voornamelijk af in de wijk, bij de inwoners thuis en vanuit onze wijklocaties. Je maakt onderdeel uit van een multidisciplinair (wijk)team. Vanuit hier werk je veel samen met je directe collega’s, de Gedragswetenschapper maar ook collega’s van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en onze kern- en ketenpartners in de gemeente.

Opdracht
We zoeken een flexibel inzetbare consulent die ons Sociaal Team ondersteunt bij het oppakken van hulpvragen op het vlak van zelfredzaamheid, welbevinden, participatie, zelfstandig wonen of financiën. Je start met een brede vraagverheldering om een goede analyse te maken. Van daaruit maak je samen met de inwoner een goed plan voor de toekomst. Belangrijke uitgangspunten hierbij zijn het benutten van de eigen mogelijkheden van de inwoner en het betrekken van zijn netwerk. Je werkt samen met de partijen uit de sociale basis. Als blijkt dat aanvullende specialistische hulp nodig is, maak je daarvoor een beschikking. Je hebt een hart voor de mens maar ook de hand op de middelen. Jij maakt namelijk zelf de afweging bij het toekennen van beschikkingen.

Competenties

  • Betrokken;
  • Inlevingsvermogen;
  • Verbindend;
  • Zelfstandigheid;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht;
  • Coaching vaardigheden;
  • Flexibel;
  • Resultaatgericht.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg beperkt, de wens is dat de consulenten voornamelijk vanuit de wijken werken en wel op kantoor voor de verbinding met de andere consulenten.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 9 december 2024, vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Social Work / SPH/ GGZAgoog/ Wijkverpleging.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker binnen een sociaal (wijk)team.
  • Aantoonbare werkervaring met indiceren van begeleiding, dagbesteding en huishoudelijke hulp.
  • Je bent beschikbaar op maandag 9 december 2024, vanaf 14:00 uur voor eventuele intakegesprekken.
  • Je hebt 2 referenties toegevoegd (aan je CV).

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het werken met softwareprogramma Zorgned.
  • Uiterlijk beschikbaar per 16 december 2024.
  • Aantoonbare werkervaring met motiverende gespreksvoering en brede vraagverhelderingsgesprekken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx