Opdrachtomschrijving
De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Gemeente Amstelveen en Aalsmeer hebben voor ouders die gedupeerd zijn in de kinderopvangtoeslagenaffaire een steunpunt om deze ouders bij te staan op verschillende leefgebieden en hun hulpvraag te ondersteunen.
De opdracht
Als consulent ben je het aanspreekpunt voor gedupeerden van de Kinderopvang toeslagenaffaire. Vertrouwen is een belangrijk uitgangspunt in deze opdracht en in het kader van het behoud van en het bieden van zorgvuldige ondersteuning aan bestaande gedupeerden.
Je hebt al contact met de gedupeerden en onderhoudt de hulpvraag vanuit de gemeente Amstelveen/Aalsmeer. Je geeft gevolg aan ondersteuning uit de reeds plaatsgevonden gesprekken en monitort de vastgelegde doelen uit de plan van aanpak.
Als contactpersoon van de gedupeerden is het herstellen van het vertrouwen een van de belangrijkste uitgangspunten.
Je blijft in contact en houdt overzicht in de hulpvragen en geeft gevolg als Consulent met desbetreffende afdelingen. Vanuit jouw rol blijf je de regie voeren en monitor je het traject van de ouder binnen de gemeente Amstelveen/Aalsmeer. Indien nodig stel je het plan bij. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de KOT. Je dient je in te lezen, zodat jij andere afdelingen en/of collega’s kunt voorzien van actuele informatie óf hen kan wijzen op nieuwe ontwikkelingen die betrekking hebben op hun werkzaamheden.
De opdracht start zo snel mogelijk na gunning en loopt in ieder geval tot 31 december 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Kandidaatomschrijving
Competenties
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Betrouwbaar
- Analytisch
- Stressbestendig
- Inlevingsvermogen
- Feedback geven en ontvangen
- Vermogen om samen te werken
- Proactief
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.
Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 30 juni tussen 9:00 en 11:00 uur of tussen 13:00 en 15:00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn en vindt fysiek op het raadhuis plaats.
Toelichting op rooster
Woensdag hebben wij vaak casusoverleg en voorkeur dan dat kandidaat op kantoor werkt. De rest van uren in overleg met teamleider te bepalen.
Eisen
- HBO Opleiding: Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
- Werkervaring (KOT): Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van Toeslagaffaire opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist.
Wensen
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar ruime werkervaring en affiniteit met hulpverlening aan klanten met psychosociale problematiek, opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Graag geel arceren op CV.
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar ervaring met integrale schuldhulpverlening (kennis van de technische schuldhulpverlening en WSNP), opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
- Werkervaring (bestaande dossier): Op cv aantoonbaar werkervaring op bestaande dossier van gedupeerden binnen een gemeentelijke organisatie 100.000+, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
- Kennis: Op cv aantoonbaar uitstekende kennis van de Participatiewet en Wet gemeentelijke schulphulpverlening. Graag geel arceren op CV.