Contractmanager -IMWS

Rijkswaterstaat

Sluit op: 23 jul 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Beheer Onderhoud

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 augustus 2025
Eind datum: 31 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als contractmanager binnen het projectteam Incidentmanagement Water en Scheepvaart (IMWS) ben je verantwoordelijk voor het contractbeheersingsproces van meerdere (7) landelijke contracten die essentieel zijn voor het bestrijden van incidenten op het water. Dit betreffen contracten voor de bestrijding van waterverontreinigingen (inclusief urgente bergingen). Het team IMWS houdt zich ook bezig met inkoop en de contractbeheersing van ijsbestrijding op Rijksvaarwegen, de aanschaf en instandhouding van oliebestrijdingsmaterieel, en aanvullende specialistische diensten zoals bergingsconsultatie of ondersteuning bij incidenten met alternatieve brandstoffen. Je werkt nauw samen met collega’s uit diverse disciplines zoals inkoop, contractadviseurs (gericht op de administratieve zaken) techniek, omgeving, OVD’s, bureau IMWS en projectbeheersing. Je bent verantwoordelijk voor contractbeheersingsfase van de calamiteitencontracten en speelt een belangrijke rol bij het inrichten, aansturen, begeleiden en evalueren van contracten. Daarbij zorg je voor een zorgvuldige afstemming met (interne) opdrachtgevers en ketenpartners.

Leiding en toezicht
Ja.

Opmerkingen
• Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen;
• BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding;
• Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
• Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over hbo – bachelor diploma
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over basisdiploma inkoop en contracten (bij voorkeur NEVI Publiek)
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar ervaring in de uitvoering van contractmanagement, specifiek contractbeheersing
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over basiskennis van onder meer projectmanagement, aanbestedingswetgeving, risicomanagement en projectbeheersing
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over digitale vaardigheden en kan omgaan met SharePoint, Relatics en andere digitale systemen die worden gebruikt in de contractbeheersing

Wensen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over een “VOL VCA” diploma, indien dit niet het geval is moet de bereidheid om dit certificaat te halen aanwezig zijn
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek)
  • Het projectteam IMWS werkt elke maandag samen in Utrecht. Van jou wordt verwacht dat je reisbereid bent en deze dag aanwezig bent.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx