Contractmanager -Vaarweg markeren

Rijkswaterstaat

Verlopen op: 3 dec 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 3 december 2024
Eind datum: 8 december 2025

Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Contractmanager.

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving:
In deze functie ga je aan de slag in het operationele team van vaarweg markeren en zul je op gebied van contractmanagement overleg hebben met het tijdelijk overbruggingsteam inkoop en contractmanagement dat centraal binnen VWM wordt aangestuurd. Het team bestaat met jou uit collega’s in verschillende rollen en samen zorgen wij ervoor dat het proces van aanvraag tot bestellen en het proces van bestellen tot betalen volledig in beeld is en begeleidt wordt. Dit team draagt ook bij aan het juist en volledig voeren van inkopen in de ruimste zin van het woord.
Je bent verantwoordelijk voor de volledige contractbeheersing binnen vaarweg markeren. Je implementeert nieuwe contracten, monitort op kosten, monitort op planning en doorlooptijden, kwaliteit en continuïteit, wijzigt, beëindigt of verlengt contracten. Dit doe je in samenwerking met de inhoudelijk verantwoordelijke van de afdeling en de leverancier.
Jij bent hét interne aanspreekpunt voor alle contracten in jouw portefeuille. Je zoekt en onderzoekt de mogelijkheden om waarde toe te voegen binnen de overeenkomsten voor de organisatie en stakeholders, door optimalisatie na te streven en te implementeren. Je signaleert mogelijkheden en ontwikkelt, implementeert, onderhoudt en evalueert praktische methoden, technieken en instrumenten op het gebied van contractmanagement. Bij dit alles ga je zeer nauwkeurig te werk, want je hebt soms met politiek beladen inkopen te maken, die een landelijke impact hebben.
Binnen team inkoop en contractmanagement is het belangrijk dat adviseurs klantgericht zijn, deskundig en kostenefficiënt werken en streven naar optimale in- en externe samenwerking. Klantbeleving vind jij daarom van het grootste belang.

Daarnaast zien wij graag het volgende:

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding bij voorkeur in de richting inkoop/financiën en hebt door werkervaring aantoonbaar hbo-niveau.
  • Je hebt affiniteit met inkoop en contractmanagement en je wil samen bouwen aan een klantgerichte afdeling.
  • Je hebt een gezonde kritische blik en een tikkeltje eigenwijsheid.
  • Je hebt ervaring met Microsoft Excel, Word en Outlook, SAP, VISI, Topdesk.
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en hebt ervaring in het opstellen van (advies)voorstellen en notities.
  • Goede kennis van de Nederlandse (-en Engelse taal) in woord en geschrift.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.
  • Je kunt iedere donderdag aanwezig zijn op de project dag in Rotterdam (Maastoren).

Competenties:

  • Organisatiesensitiviteit
  • Analyseren
  • Overtuigingskracht
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Creativiteit en klantgericht
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 aantal jaren kennis van en werkervaring met inkoop/contractmanagement/aanbestedingen.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een hbo-opleiding.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met Europese aanbestedingen en contractmanagement uitvoering in projecten.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden: communicatief, analytisch, creatief en durven beslissingen te nemen.
Deze opdracht is verlopen.