Coördinator

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 28 mrt 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 28 maart 2025
Eind datum: 1 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van coördinator voor vergunningen coach en begeleid je het Horeca team op alle wet- en regelgeving die nodig is. Je verzorgt workshops en zorgt ervoor dat er een goede kennisoverdracht is als het gaat om nieuw beleid (Horecabeleid). Verder zorg je ervoor dat er een duidelijke structuur komt voor de aanvragen die binnenkomen voor horecavergunningen en de termijnen tot aan de publicatie van een vergunning. Het inzicht in alle data moet voor dit team op poten gezet worden en je helpt het team om dit volledig te coördineren. Je ondersteunt de teammanager bij de bedrijfsvoering, samenwerking met gebiedsteams, bestuurlijke vraagstukken en stedelijke verbeteracties. Je volgt de ontwikkelingen in het vakgebied, vertaalt deze naar toepassingen voor het team en draagt zorg voor kennisdeling met collega’s.

Op te leveren resultaten

  • Opleveren advies/analyse/acties op verbetering van processen > Gereed Q2 2025
  • Plan opleveren hoe te sturen op data en dashboards en medewerkers daarin meenemen -> Gereed Q2 2025
  • Plan maken op hoe kennis te borgen en over te brengen op basis van nieuw beleid en wetgeving > Gereed Q2 2025
  • Opleveren verbetersuggesties op totaal > Gereed Q3 2025

Afstemming
De opdrachtnemer stemt af met de teammanager Vergunningen en Gebruik. Met de personen waarmee de opdrachtnemer samenwerkt aan de verschillende taken, wordt frequent afgestemd door het uitvoeren van de werkzaamheden.
Om de drie maanden een deel van het adviesrapport opleveren en evalueren en bespreken wat de voortgang is van de verschillende delen van de opdracht, afstemmen externe invloeden en mogelijk bijstellen van de planning.

Werkzaamheden

  • Als coördinator inhoudelijke sturing geven aan diverse projecten.
  • Impuls en sturing geven aan de optimalisatie van het team door de coördinatie op te pakken van diverse zaken.
  • Je bent inhoudelijk vraagbaak voor de medewerkers en adviseert op complexe onderdelen van het proces.
  • Je neemt deel aan stedelijke overleggen en verbeterprojecten op jouw vakgebied.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen.
  • Je werkt nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden.
  • Met deze partijen bereid je de horeca- en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop.
  • Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf, zeven stadsdelen en één stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De vijf clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Ruim 144.000 mensen wonen, winkelen en werken in de levendige buurten van West en vinden rust en vertier in de parken. West bestaat uit vier wijken met ieder een eigen uitstraling en sfeer. Er zijn in West honderden cafés en restaurants. Er worden, met name in het Westerpark, jaarlijks talloze evenementen georganiseerd. West bruist! Maar daarmee komt een verantwoordelijkheid om alles in goede banen te leiden. Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) vervullen wij een sleutelrol.
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel West is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen VTH die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. De afdeling VTH in West bestaat uit ruim 80 collega’s in totaal.
Op dit moment is VTH volop in ontwikkeling. De huidige organisatiestructuur ondergaat een wijziging. In de huidige situatie heeft elk stadsdeel, inclusief stadsgebied Weesp, een afdeling VTH. In de nieuwe organisatiestructuur zal er gewerkt worden vanuit één VTH-organisatie voor de gehele stad. Dit heeft gevolgen voor de samenstelling van de huidige afdelingen en teams en voor de functie van teammanager.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kennis: De aangeboden kandidaat heeft gedegen kennis van gemeente- en bestuursrecht.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring als coördinator of projectmanager op gebied van horecavergunningen.
  • Werkervaring: Minimaal vijf jaar ervaring met complexe horeca- en evenementenaanvragen.
  • Werkervaring: Ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen voor de behandeling van aanvragen, bij voorkeur vergunningverlening.
  • Werkervaring: Ervaring in het werken met wet- en regelgeving.
  • Verificatie: Kennis en ervaring van de kandidaat worden geverifieerd.
  • Referentie: Minimaal één relevante referentie opgeven (organisatie, contactpersoon, telefoonnummer).
  • Beschikbaarheid en tarief: Kandidaat moet direct inzetbaar zijn en beschikbaar voor interview.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat is in de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • Opleiding: De kandidaat is in het bezit van een erkend HBO-diploma.
  • Motivatie: Geef in maximaal één A4 aan waarom de kandidaat geschikt is.
  • CV toevoegen: Maximaal vijf A4, opgesteld in het Nederlands.

Wensen

  • Werkervaring: Ervaring met juridische aanvraagprocessen.
  • Werkervaring: Ervaring met advies geven voor een wendbare, toekomstgerichte organisatie/afdeling.
  • Werkervaring: Ervaring met coördineren/sturen op gebied van dashboards.
  • Werkervaring: Ervaring met het geven van workshops voor medewerkers.
  • Werkervaring: Ervaring met het schrijven van juridische stukken.
  • Competenties:
    • Analytisch vermogen: Expert
    • Klantgerichtheid: Gevorderd
    • Besluitvaardigheid: Expert
    • Stressbestendigheid: Expert
Deze opdracht is verlopen.