Coördinator bibob

Werkorganisatie Druten Wijchen

Sluit op: 28 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 31 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatietekst
De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Opdrachtomschrijving
Vind jij dat crimineel vermogen niet thuishoort in de samenleving? Dat vinden wij ook en daarom besteden we veel aandacht aan het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. De Wet Bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob) stelt ons in staat om te voorkomen dat criminelen of kwaadwillende misbruik kunnen maken van overheidsdiensten. Om onze ondermijningsaanpak te versterken zoeken wij een Bibob-coördinator. Wil jij meewerken aan de strijd tegen ondermijnende criminaliteit?

Omschrijving werkzaamheden

  • Je coördineert de inzet op Bibob in onze organisatie en voert Bibob-onderzoeken uit;
  • Je voert het Bibob-beleid uit. Je hebt aandacht voor bepaalde risico-activiteiten en de gevolgen hiervan voor de uitvoering, en de uitbreiding van de toepassingsgebieden. Ook spelen diverse toekomstige regionale ontwikkelingen, zoals het onderzoek naar mogelijkheden in regionale versterking in opdracht van het RIEC;
  • Je werkt aan het verbeteren van onze dienstverlening, o.a. door processen en instrumenten aan te passen zoals website en formulieren;
  • Je zorgt voor bewustwording van de toepassing van de Wet Bibob organisatiebreed en verzorgt de jaarverslagen en benodigde presentaties;
  • Je adviseert bestuurlijk over de Wet Bibob richting burgemeesters en colleges;
  • Je werkt actief samen met collega’s uit de diverse teams en externe partijen, waaronder het RIEC, de politie, de belastingdienst en buurgemeenten;
  • Je neemt deel aan diverse (regionale)werkgroepen.

Verantwoordelijkheden

  • Het uitvoeren van diverse Bibob-onderzoeken
  • Beleidsontwikkeling en -evaluatie
  • Het verbeteren van de dienstverlening
  • Het verder implementeren van de toepassingsgebieden van de Wet Bibob

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Gestructureerd;
  • Verbindend;
  • Proactief;
  • Behulpzaam;
  • Kritisch;
  • Coachingsvaardigheden.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de Wet Bibob;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bestuurskunde, criminologie of rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de Wet Bibob;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van beleidsontwikkeling en -evaluatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx