Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 78.000 inwoners. We werken met zo’n 700 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.
Werken bij de gemeente
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Afdeling
Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.
Opdracht
Ben jij een geboren organisator, een natuurlijke leider en weet je hoe je een team optimaal laat functioneren? Wil jij werken in een dynamische omgeving waar jouw coördinerende rol direct impact heeft? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen
Als coördinator Burgerzaken maak je onderdeel uit van ons enthousiaste team. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor een klantgerichte, efficiënte en correcte uitvoering van alle taken op het gebied van burgerlijke stand, persoonsregistratie en andere burgerzaken. Je werkt voornamelijk vanuit ons Servicecentrum in Leidschendam.
Verantwoordelijkheden
Als aanspreekpunt voor het team Burgerzaken heb je een positieve en kritische blik, werk je verbindend en zie je kansen om de dienstverlening te verbeteren. Je doet concrete voorstellen en voert deze zelfstandig met het team uit, waarbij je rapporteert aan de teamleider Basisregistraties.
Jij brengt structuur aan, organiseert het werk en houdt overzicht, zodat de dagelijkse werkzaamheden efficiënt en volgens de geldende wet- en regelgeving worden uitgevoerd.
Daarnaast adviseer je over en initieer je plannen voor procesverbeteringen, beleid en complexe vraagstukken binnen burgerzaken aan de teamleider. Je bent inhoudelijk expert binnen jouw vakgebied en zorgt er tevens voor dat het team beschikt over de juiste kennis, middelen en begeleiding.
Jouw doel? Een goed georganiseerd, gemotiveerd en effectief team dat samenwerkt aan een hoogwaardige dienstverlening voor alle inwoners.
Verder
- Coördineer en organiseer je de dagelijkse werkzaamheden van het team op het gebied van burgerzaken;
- Zorg je ervoor dat nieuwe en aangepaste werkprocessen ingebed worden;
- Bewaak je de planning en voortgang bij projecten en zorg je ervoor dat deadlines worden gehaald;
- Fungeer je als aanspreekpunt en brug tussen teamleden en management;
- Ondersteun en coach je medewerkers, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen;
- Signaleer je knelpunten binnen het team en los je deze proactief op;
- Houd je ontwikkelingen binnen wet- en regelgeving bij en zorg je voor correcte toepassing hiervan.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg (het werk bepaalt waar en wanneer je werkt).
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
- Minimaal 24, maximaal 32 uur beschikbaar in de maanden december 2025 t/m juni 2026;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator of meewerkend voorman/vrouw op het gebied van Burgerzaken/Publiekzaken binnen een gemeentelijke instelling;
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met het succesvol implementeren van organisatorische veranderingen. Licht dit duidelijk toe in het cv middels een uitgeschreven referentieproject/toelichting op een aparte pagina van het cv;
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator of meewerkend voorman/vrouw Burgerzaken/Publiekzaken binnen een gemeente;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het ondersteunen en coachen van medewerkers op het gebied van klantcontact;