Detavast juridisch adviseur handhaving

Gemeente Huizen

Sluit op: 15 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 28
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 26 mei 2025
Eind datum: 26 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Ambtelijke organisatie
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. 

Medewerkers en cultuur
Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.

Team vergunningen, toezicht en handhaving
Binnen het team van 18 collega’s houden onze juristen zich onder meer bezig met de handhaving van wet- en regelgeving op het gebied van bouwen, APV, Verordening fysieke leefomgeving, verkeer, brandweer, energiesubsidies en bijzondere wetten. Binnen het team zijn de drie juristen de directe collega’s.

Werksfeer
De teamleden hechten aan een informele en fijne werksfeer binnen het team, werken hard voor de gemeente Huizen, maar vinden een goede werk-privé balans net zo belangrijk. Zij hopen dat ook jij kan bijdragen aan een hecht team, waarbij het belangrijk is dat je binding hebt en houdt met de kantooromgeving. In de begintijd zal je daarom vanuit ons kantoor werken.

Opdracht
Het betreft een werkpakket van juridische werkzaamheden gericht op de handhaving van de regelgeving op het gebied van bestuursrecht. Afhankelijk van de opleiding en ervaring zijn de belangrijkste werkzaamheden:
- Het verzorgen van de handhaving van wet- en regelgeving op het terrein van brandveiligheid en de Verordening fysieke leefomgeving.
- Het behandelen van Omgevingsrecht gerelateerde zaken.
- Het behandelen van bezwaren tegen geweigerde energiesubsidies en verkeersbesluiten.
- Het behandelen van beroepschriften, opstellen van verweerschriften en vertegenwoordigen van de gemeente in rechte en bij hoorzittingen.
- Het evalueren van beleid in relatie tot handhaving en adviseren over de aanpassingen.
- Het adviseren over de interpretatie van wet- en regelgeving en bestaande jurisprudentie op het terrein van handhaving en van de Omgevingswet en aanverwante (lokale) wet- en regelgeving.

Competenties
- Denkt in oplossingen;
- Is gericht op samenwerken;
- Neemt waar nodig het initiatief;
- Is zowel mondeling als schriftelijk communicatie vaardig;
- Staat stevig in zijn/haar schoenen;
- Kan goed omgaan met zaken die politiek gevoelig liggen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding;
  • Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025 voor 24 tot 28 uur per week gedurende gehele opdracht;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring op het terrein van bouwrecht (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring op het terrein van ruimtelijk bestuursrecht (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor in rechten;
  • Een aantoonbare minor bestuursrecht als onderdeel van de onder criterium 4 genoemde opleiding;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx