Opdrachtomschrijving
Er moeten aanpassingen aan het Overstapportaal worden doorgevoerd ten einde een meer efficiënte afhandeling van Overstap-aanvragen te gaan realiseren. Momenteel kunnen aanvraagprocessen door gebruikers niet afgerond worden en moeten er door medewerkers van gemeente Amsterdam veel handmatige werkzaamheden worden verricht. Dit vereist, omwille van effectieve procesinrichting en efficiënte afhandeling, allerlei aanpassingen aan Overstapportaal en ook aanpassingen aan het applicatielandschap van Erfpacht en Uitgifte en databases.
De aanpassingen zijn niet alleen aan het front-end van het webportaal (presentatie en gebruiksvriendelijkheid), maar ook aan het back-end van het webportaal (gekoppelde bedrijfsapplicaties en databases). Dit betreft dan de wijze waarop gegevens uit de bedrijfsapplicatie Hermes worden opgehaald en teruggestuurd en waarop aanbiedingen en andere documenten worden samengesteld.
Als developer ga je samenwerken met andere disciplines in één of meerdere scrumteams waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom de diverse applicaties die onder je beheer vallen. Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor directie grond & ontwikkeling en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen afdeling.
Je werkt nauw samen met andere I-domein afdeling voor het doorvoeren van wijzigingen en beheer op zowel productieomgeving, als verschillende teststraten. Je bent de schakel tussen leveranciers, ketenpartners en de gebruikers als het gaat om nieuwe functionaliteiten. Naast regulier beheer is onderdeel zijn van verschillende doorontwikkelingen en vernieuwingen een belangrijk aspect van je werk.
Leverancier zal, samen met leverancier van bedrijfsapplicatie Hermes en andere back-end functionaliteiten, in een integraal Ontwikkelteam volgens SCRUM-methodiek gaan werken.
Werkzaamheden
Leverancier is verantwoordelijk voor uitvoering van aanpassingen aan Overstapportaal. Het betreft met name backend aanpassingen aan webportaal. Op dit moment staan onder meer de volgende gewenste functionaliteiten op de zogenaamde Product Backlog-lijst van Overstapportaal:
- Verbeteringen Helpdesk en Gebruikersbeheer portaal voor medewerkers gemeente Amsterdam
- Digitaliseren overstapproces grote beleggers fase 3
- Digitaliseren uitvoering HR Arrest Woz fase 3
- Oplossen technical dept
- Implementatie en ondersteuning bij Selenium testen
- Verminderen hoeveelheid handmatige afhandeling aanbiedingsaanvragen
- Ondersteuning automatisering nieuwe teststraten
- Monitoring van performance Overstapportaal
- Verschillende tekstuele aanpassingen in Content Management Systeem zelf
- Aanpassingen die verplicht zijn vanuit WCAG-richtlijnen
Gemeentelijke organisatie
Gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. Stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders stad Amsterdam. 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. Clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op gebied van participatie of werk. Stadsdelen houden zich onder andere bezig met inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij behoeften in hun stadsdeel en bij beleid voor hele stad. Meer informatie over gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
Opdrachtgever(s)
Als developer ontwikkelteam maak je deel uit van een beheerteam binnen Erfpacht & Uitgifte ook sta je veel in contact met Vakgroep Functioneel Beheer van I-domein. Je wordt ingezet op beheer van verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen gemeente Amsterdam. In deze gaat het om directie Grond en Ontwikkeling met specifieke aandacht voor afdeling Erfpacht en Uitgifte.
Eisen
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Referentie dient op de hoogte te zijn.
- Draaideurconstructie: Is aangeboden kandidaat in afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? (KO)
- CV toevoegen: U voegt cv toe van kandidaat. CV is opgesteld in Nederlands en maximaal 5 A4 groot. CV dient enkel ter verificatie van gegeven antwoorden.
- Werk- en denkniveau: Kandidaat beschikt minimaal over [niveau] werk- en denkniveau, blijkt uit cv.
- Opleiding: Kandidaat is in bezit van erkend hbo/wo-diploma richting Informatica, duidelijk geel gemarkeerd in cv. Document meenemen naar interview.
- Kennis: Kandidaat beschikt over kennis van programmeren van webportalen en koppelvlakken met bedrijfsapplicaties, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring als ontwikkelaar met Emacs, Python, Django, Git, PostgreSQL, DRF, Selenium, JIRA, Postman, GitLab, Sphinx, Weasyprint, OAuth, openpyxl, virtualenv en Linux, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Verificatie kennis: Verificatie van kennis van kandidaat.
- Verificatie ervaring: Verificatie van ervaring van kandidaat.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Kandidaat is beschikbaar voor interview en inzetbaar zoals vermeld. Uurtarief inclusief bijkomende kosten, binnen maximumtarief, anders knock-out.
- Kennis: Kandidaat heeft kennis van architectuurprincipes en datamanagement, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Werkervaring: Kandidaat heeft ruime ervaring als ontwikkelaar bij lokale overheid en kennis/ervaring met Amsterdamse Erfpachtstelsel, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
Wensen
- Kennis: Kandidaat heeft kennis van bedrijfsapplicatie Hermes, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Werkervaring: Kandidaat heeft kennis en ervaring met administratieve vastlegging van erfpachtrechten in grote bedrijfsapplicaties, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Werkervaring: Kandidaat heeft ervaring bij gemeente Amsterdam, duidelijk geel gemarkeerd in cv.
- Competentie Omgevingsbewustzijn: Gevorderd niveau
- Competentie Analytisch vermogen: Gevorderd niveau
- Competentie Samenwerken: Gevorderd niveau
- Competentie Klantgerichtheid: Gevorderd niveau
- Competentie Resultaatgerichtheid: Gevorderd niveau
- Informatie Kandidaat: Volledige naam volgens paspoort, juiste en volledige gegevens vereist. Wijzig naam inschrijving naar: Naam organisatie + naam kandidaat.
- Toelichting minimum- en maximumtarief: Uurtarief tussen €110,- en €125,- inclusief bijkomende kosten, max. 36 uur/week. Tarief buiten deze range leidt tot afwijzing.