End ontwikkelaar senior hermes

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 24 jul 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 92
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 31 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
De afdeling Erfpacht en Uitgifte van directie Grond en Ontwikkeling binnen de gemeente Amsterdam is op zoek naar een SCRUM-ontwikkelaar voor de doorontwikkeling van de bedrijfsapplicatie Hermes. De aanvraag voor eeuwigdurende erfpacht kan via de zogenaamde Overstapportaal worden gedaan. Het portaal haalt hiertoe informatie uit de bedrijfsapplicatie Hermes op. Een erfpachter kan de aanbieding ook online accorderen.

Werkzaamheden
Er moet een ongoing samengesteld geheel van aanpassingen worden doorgevoerd aan de bedrijfsapplicatie Hermes, webportaal Overstapportaal en koppelvlakken met andere applicaties (Mijn Erfpacht, DOCwerker voor Documentmanagement, Documentgenerator, Apex WVS). Dit vaak aan de hand van regel en wetgeving.

Dit gebeurt in een scrumteam met een diverse samenstelling van ontwikkelaars, functioneel beheerders, DevOPs engineers en specialisten van de afdeling erfpacht en uitgifte. Tevens lever je informatie en kennis aan het vernieuwingsprogramma Erfpacht & Uitgifte t.b.v. de nieuwe erfpacht applicatie.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is in deze functie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collega’s en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Verificatie ervaring van de kandidaat.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring van de koppelvlakken binnen de erfpachten met andere applicaties (Overstapportaal, Mijn Erfpacht, Docwerker, Documentgenerator en Apex WVS). Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Minimaal 1 relevante referentie opgeven van de aangeboden kandidaat. Vul in: • organisatie • naam contactpersoon • telefoonnummer contactpersoon. De referent dient op de hoogte te zijn.
  • Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? Antwoordmogelijkheden: Ja of Nee. (KO)
  • Het cv van de kandidaat dient te worden toegevoegd. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Alleen de eerste 5 A4 worden meegenomen in de beoordeling.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het Amsterdamse erfpachtstelsel. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met het programmeren van bedrijfsapplicaties. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Minimaal 1 relevante referentie opgeven van de aangeboden kandidaat. Vul in: • organisatie • naam contactpersoon • telefoonnummer contactpersoon. De referent dient op de hoogte te zijn.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring bij de lokale overheid specifiek over het onderwerp erfpacht. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 8 jaar ervaring als ontwikkelaar met Emacs, Python Django, Git, PostgreSQL, DRF, Selenium, JIRA, Postman, GitLab, Sphinx, Weasyprint, OAuth, openpyxl, virtualenv, Linux. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid (Gevorderd niveau)
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken (Gevorderd niveau)
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid (Gevorderd niveau)
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid (Gevorderd niveau)
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur kennis van architectuurprincipes en datamanagement. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met opdrachten betreffende het Amsterdamse Erfpachtstelsel. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen (Gevorderd niveau)
  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn (Gevorderd niveau)
  • Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen voor o.a. uitnodiging interview en aanvraag VOG. Gebruik de volledige naam zoals vermeld in paspoort of ID-kaart. In de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen naar: Naam organisatie + naam kandidaat.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx