Jouw impact bij OMWB
Bij de Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB) werken we samen aan een veilige, gezonde en duurzame leefomgeving. Voor de komende periode zoeken wij een ervaren Adviseur Planning & Control die direct kan instappen en ons helpt bij het opstellen van cruciale P&C-producten zoals de jaarstukken 2025, de opstart exploitatie 2026 en de begroting 2027.
Je bent een stevige gesprekspartner met brede financiële kennis en ervaring. Dankzij jouw analytische blik en overtuigende communicatiestijl creëer je verbinding en draagvlak binnen het team én de organisatie.
Wat ga je doen?
- Begeleiden en coördineren van de totstandkoming van verschillende P&C-producten (jaarstukken, begrotingen, verantwoordingsdossiers).
- Optreden als penvoerder voor de financiële paragrafen.
- Inhoudelijk bijdragen aan analyses en adviezen over de financiële positie van OMWB.
- Proactief signaleren van kansen en verbeteringen binnen het P&C-proces.
Jouw profiel
Je bent een zelfstartende, ondernemende professional met een groot analytisch vermogen. Je weet prioriteiten te stellen, werkt zelfstandig en houdt van samenwerken.
- Afgeronde hbo- of wo-opleiding in een financieel-economische richting.
- Minimaal 7 jaar werkervaring in een financiële functie binnen de overheid, bij voorkeur bij een omgevingsdienst, of een accountancy-achtergrond in de (semi-)publieke sector.
- Kennis van en ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
- Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen, jaarrekeningdossiers en begrotingen.
- Ervaring met AFAS Financieel en projectadministratie.
Wat bieden wij jou?
- Een uitdagende interim opdracht bij een maatschappelijk betrokken organisatie.
- De kans om jouw expertise in te zetten bij belangrijke P&C-processen.
- Een professionele en collegiale werkomgeving met ruimte voor eigen initiatief.
- Hybride werken met uitzondering van de maandag en woensdag. Dit zijn de verplichte kantoordagen.
Eisen
- Kennis van en ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
- De kandidaat beschikt over een eigen telefoon voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten.
- Kandidaat voldoet aantoonbaar aan de landelijke kwaliteitscriteria 2.3 voor vergunningverlening, toezicht en handhaving krachtens de Omgevingswet. Link: https://vng.nl/sites/default/files/2022-08/Kwaliteitscriteria-deel-B-versie-2.3.pdf
Wensen
- Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een financieel-economische richting.
- Kandidaat dient minimaal 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.
- Werkervaring in een financiële functie in de (semi-)publieke sector (bij voorkeur bij een omgevingsdienst) of een accountancy-achtergrond.
- Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen, jaarrekeningdossiers en begrotingen.
- Ervaring met AFAS Financieel en projectadministratie.