Binnen gemeente Nijmegen zijn we op zoek naar Wmo-consulenten (3 fte) die ons het komende jaar gaan helpen met de aanpak van onze wachtlijsten.
We leggen voor het eerste halfjaar de focus op de stadsbrede indicaties voor hulp bij het huishouden. In de tweede helft van het volgend jaar komen hier mogelijk de indicaties voor hulpmiddelen in huis en voor vervoersvoorzieningen bij. We zoeken medewerkers die per week zelfstandig 10 tot 15 indicaties voor hulp bij het huishouden kunnen stellen. Telefonisch indiceren daar waar het kan, op huisbezoek daar waar het moet.
Verantwoordelijkheden
- Je weet de hulpvraag van de inwoner helder te krijgen.
- Je geeft informatie en advies op het gebied van wonen, welzijn en zorg.
- Je stimuleert bewoners hierbij om uit te gaan van hun eigen kracht en zelfredzaamheid.
- Je gaat waar nodig op huisbezoek en beoordeelt de vraag van de inwoner.
- Je schrijft rapportages en adviseert over maatwerkvoorzieningen.
- Je werkt nauw samen met je collega's en overlegt met zorgaanbieders en leveranciers.
- Waar relevant leg je de verbinding naar de partners in de wijken zoals de Buurtteams en Ouderenadviseurs.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 31-12-2025 voor minimaal 24 uur per week. Onze voorkeur gaat uit naar 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. Het cv is in het Nederlands gesteld, in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. Het cv dient een vermelding te bevatten van functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week.
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 31-12-2025 voor minimaal 24 uur per week, met een voorkeur voor 32-36 uur per week. De opdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden.
- Aantoonbaar afgeronde bachelor in verpleegkunde, ergotherapie of fysiotherapie en/of aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met meldingen op het gebied van hulp bij het huishouden, hulpmiddelen en vervoer.
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring sinds 2020 met indiceren (telefonisch of via huisbezoek) bij een gemeentelijke overheid.
Wensen
- Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van de Wmo, je weet hoe je hem moet uitvoeren en je durft er keuzes in te maken. Geef hiervan een overtuigend voorbeeld.
- Aantoonbaar meerjarige en recente ervaring met gemeentelijke systemen (5%); ervaring met GWS Suites (15%).
- Geef maximaal 3 concrete voorbeelden uit de aandachtsgebieden: hulp bij het huishouden, hulpmiddelen en vervoer, waarbij elk voorbeeld een ander aandachtsgebied betreft. Elk overtuigend voorbeeld scoort 10%.
- Aantoonbaar meerjarige en recente ervaring met gesprekstechnieken en keukentafelgesprekken.