Kandidaatomschrijving
– Kennis van en ervaring met de AWB, Participatiewet en de daaruit voortvloeiende jurisprudentie;
– Fraude-alertheid;
– Kennis van het gemeentelijk beleid, procedures op het vakgebied en uitvoeringsvoorschriften;
– Vaardigheid in het opstellen van adviezen, rapporten en beschikkingen;
– Inzicht, vaardigheid en initiatief bij het inschatten en oplossen van uiteenlopende problemen van het klantenbestand op het werkgebied;
– Vaardigheid in het onderhouden van geautomatiseerde bestanden.
Gewenste competenties
Verantwoordelijkheid, incasseringsvermogen, accuraat, integer, analytisch, sociaal zakelijk, plannen en organiseren, samenwerken, flexibel, klantgericht en initiatief nemen. Deze competenties zoals omschreven zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld tijdens het gesprek.
Interviewplanning
De verificatiegesprekken met de top-3 kandidaten is gepland op 9 september 2025 tussen 9.00 en 12.00 uur. Hier graag rekening mee houden.
Toelichting op rooster
De eerste 3 maanden in verband met het inwerken zal je elke dag op kantoor zijn. Daarna wordt verwacht dat je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent.
Eisen
- Minimaal succesvol afgeronde HBO opleiding. Toon dit duidelijk aan met het CV.
- Kennis van de AWB, Participatiewet, IAOW/Z. Toon dit duidelijk aan met het CV.
- Kandidaat moet in de eerste 3 maanden in staat zijn om op kantoor te komen in verband met inwerken. Daarna is de mogelijkheid om thuis te werken, maar minimaal 2 dagen in de week op kantoor. Toon dit duidelijk aan met het CV.
- De aanbieder gaat akkoord met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. (Zie de bijlage).
- De aanbieder gaat akkoord met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. (Zie de bijlage).
- De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een recente geldige goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij de gemeente Midden-Groningen.
- We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen.
- Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.
Wensen
- Ervaring met Handhaving van de Participatiewet. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
- Ervaring in het schrijven van rapportages en beschikkingen met betrekking tot boetes. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
- Ervaring met waarnemingen en huisbezoeken. Hoe beter de ervaring aansluit hoe meer punten.
- Woont binnen 1 uur van Hoogezand in verband met waarnemingen verrichten en is bereid om buiten kantooruren te werken. Beschrijf dit duidelijk en arceer met geel.