Ervaren Programmamanager Onderwijshuisvesting

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 7 okt 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 28
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Onderwijs Wetenschap Cultuur

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 7 oktober 2024
Eind datum: 31 december 2024

Organisatie

Het team Onderwijshuisvesting van de Gemeente Amsterdam bestaat uit 23 medewerkers. Er wordt integraal gewerkt waarbij per stadsdeel regie wordt gevoerd op basis van een gebiedsplan. Voor een goede uitvoering zijn proactieve samenwerking, heldere communicatie, analytische vaardigheden, omgevingsbewustzijn en resultaatgerichtheid de belangrijkste competenties. Vanwege verzuim, uitstroom en het ontbreken van taakomschrijvingen zijn enkele taken niet volledig of voldoende belegd. Dit heeft gevolgen voor de kwaliteit van de gewenste dienstverlening. Om deze reden is besloten om een programmamanager aan te stellen om de lacunes op te vullen.

Opdracht

De programmamanager is verantwoordelijk voor het in kaart brengen van benoemde en onbenoemde lacunes binnen het team en het adviseren over maatregelen om deze te dichten. Hierbij wordt een schatting gegeven van de benodigde tijd, geld en personele investering. De programmamanager zal het eerste advies aan de directie opstellen, met een focus op kortetermijndoelen die meetbaar en zichtbaar zijn voor de medewerkers.

Resultaten
  • In kaart brengen van de benoemde en onbenoemde lacunes
  • Gefaseerd voorleggen van verbeteradviezen
  • Voorbereiden, faciliteren en realiseren van de geaccordeerde verbeteringen
  • Evaluatie voorbereiden van het eerste traject, aangevuld met advies over de afhechting of vervolg
Afstemming

De programmamanager rapporteert over de voortgang aan de directeur Maatschappelijke Voorzieningen en zorgt voor periodiek overleg, minimaal eens per twee weken. Hierbij worden vooraf bespreekpunten schriftelijk ingediend en de risico’s na afloop bevestigd per e-mail.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is minimaal 3 dagdelen fysiek aanwezig, waarvan de dinsdag een vaste dag op stadskantoor Amstel 1, Amsterdam en/of op andere locaties in de stad.
  • Minimaal WO werk- en denkniveau
  • Een afgeronde opleiding tot trainer/coach op het gebied van leiderschap
  • Beschikking over een PRINCE 2 en NOBCO certificaat
  • Minimaal 15 jaar ervaring als leidinggevende, waarvan 3 jaar als afdelingshoofd bij een gemeente
  • Minimaal 4 jaar ervaring met het coachen en trainen van leidinggevenden op het gebied van professionele samenwerking

Wensen

  • Snel beschikbaar, bij voorkeur met een voorstel voor infaseren vanaf 24 uur
  • Minimaal 1 jaar ervaring met verzuimbegeleiding binnen een overheidsomgeving met succesvolle reductie van het verzuim
  • Kennis en ervaring met het werkveld Onderwijshuisvesting
Deze opdracht is verlopen.