Facilitair Projectleider

Universiteit van Amsterdam

Sluit op: 3 jul 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 1 februari 2026

Universiteit van Amsterdam (UvA) en Hogeschool van Amsterdam (HvA)
Twee topinstellingen voor hoger onderwijs en wetenschap, met één gezamenlijke facilitaire dienst: Facility Services (FS). FS ondersteunt onderwijs en onderzoek op meer dan 50 locaties in Amsterdam. Met ruim 300 collega’s leveren we dagelijks dienstverlening van waarde, voor en mét studenten, docenten, onderzoekers en ondersteuners.

Facility Services (FS)
Verantwoordelijk voor alle facilitaire projecten en dienstverlening voor zowel de UvA als de HvA. De ambities zijn hoog: toekomstbestendige, duurzame en inclusieve campussen waar onderwijs, onderzoek en ontmoeting centraal staan – de zogeheten “sticky campus”.

Afdeling Facilitair Management (FM)
Zoekt een ervaren Facilitair Projectleider die zelfstandig en in teamverband projecten realiseert die bijdragen aan het verbeteren van facilitaire dienstverlening en campusinrichting.

Werkzaamheden
– Aanbesteding en implementatie van circulair meubilair;
– Verbetering van processen rond verhuur aan derden;
– Overdracht en herinrichting van vierkante meters horeca naar FS;
– Opstellen van businesscases en begeleiden van consultaties met interne en externe stakeholders;
– Begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures van nieuwe facilitaire contracten.

Samenwerking
Je maakt deel uit van het team Projecten FM-FS, werkt nauw samen met facilitair contactpersonen, directeuren bedrijfsvoering, controllers en andere experts binnen UvA en HvA.

Taken en verantwoordelijkheden
– Leiden van meerdere facilitaire projecten van idee tot implementatie;
– Opstellen en bewaken van voortgang, planning, investering en baten;
– Organiseren van stakeholdersessies, inspraakmomenten en informatiesessies;
– Voorbereiden van en meewerken aan aanbestedingsdocumenten en -procedures;
– Fungeren als sparringpartner en verbinder tussen afdelingen, gebruikers en management;
– Ondersteunen van bredere thema’s binnen FM zoals duurzaamheid, digitalisering en governance.

Locatie en werken
Je werkt op twee locaties: de Hogehilweg en op woensdag de Oudemanhuispoort. Bij de Hogehilweg is parkeergelegenheid. Afstemming locaties kan in nader overleg afwijken. Hybride werken is een optie, afstemming hierover in nader overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • HBO denk- en werkniveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider of adviseur binnen een grote organisatie.
  • Aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingen en businesscases.
  • Ervaring binnen de onderwijs- of facilitaire sector is een pre.
  • Ervaring met stakeholdermanagement en projectmatig werken in complexe omgevingen.
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je houdt overzicht, brengt structuur aan en stelt prioriteiten, ook bij meerdere parallelle projecten.
  • Je hebt ervaring met het (deels) uitvoeren van (EU-)aanbestedingen.
  • Je beoordeelt projecten inhoudelijk en stuurt bij waar nodig, met oog voor effectiviteit, samenhang en impact.

Wensen

  • Geen wensen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx