Facilitair projectleider / adviseur

Gemeente Heerde

Sluit op: 10 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Gelderland
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 juni 2025
Eind datum: 31 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Heerde
Gemeente Heerde is een kleine gemeente met korte lijnen, grote onderlinge betrokkenheid en een goede werksfeer. Werkplezier, aandacht voor elkaar en een gevoel van welkom staan centraal.

Organisatiestructuur
Ongeveer 215 medewerkers verdeeld over 5 afdelingen werken samen als één geheel. Afdelingen, processen en projecten zijn onderling verbonden, met samenwerking als kernwaarde.

Organisatievisie
De visie "Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!" benadrukt het belang van luisteren naar de maatschappij en inwoners van Heerde. Medewerkers nemen zelf verantwoordelijkheid, met een focus op taakvolwassenheid en eigenaarschap.

Waarde van medewerkers
In een kleine, digitale en efficiënte organisatie zoals Heerde is iedere medewerker en rol belangrijk. Medewerkers zijn het kapitaal van de organisatie, met aandacht voor functioneren, ontwikkeling en professionele aansturing.

Werklocaties
Er wordt hybride gewerkt vanuit thuis en het gemeentekantoor. Het sociaal domein wordt uitgevoerd vanuit Stip. De buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en het Raadhuis huisvest het college, griffie en bestuurssecretariaat. Hier vinden ook vergaderingen plaats.

Opdracht
Gemeente Heerde zoekt voor vier maatschappelijke accommodaties een passende beheerconstructie:

  • MFA Heerd
  • Brede School Rhijnsberg
  • Sporthal Faberhal
  • MFA Wapenveld (nieuw te realiseren)
Een adviesrapport is op 22 april 2025 door het college overgenomen. De gemeente blijft eigenaar en neemt het facilitaire beheer over, inclusief taken zoals schoonmaak, alarmering, gebruikersroosters, facturatie en administratie. Voor de MFA Wapenveld moeten nieuwe overeenkomsten en een integraal programmabeheer worden ingericht.

Rol en verantwoordelijkheden
De projectleider/adviseur:

  • Voorzit en bereidt de interne projectorganisatie voor, met medewerkers uit diverse afdelingen.
  • Stelt structuur- en taakverdeling op tussen gemeente, gebruikers, verenigingen en stichtingen, inclusief gesprekken en herziening van afspraken.
  • Regelt werving van personeel, herzien en opstellen van overeenkomsten en inrichten van programmabeheer MFA Wapenveld.
  • Voert aanvullende taken uit voor de nieuwe beheerconstructie.
  • Betrekt gebruikers zorgvuldig, informeert college en raad en bereidt adviezen voor besluitvorming voor.

Werkomstandigheden
De functie is gemiddeld 20 uur per week, met mogelijk minder uren in de zomerperiode.

Competenties

  • Communicatief sterk in woord en schrift
  • Bestuurlijk sensitief
  • Flexibel
  • Proactief
  • Goed in voortgangsbewaking

Functieschaal
Functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever (inlenersbeloning).

Aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Ma – Di – Wo – Do – Vr
Hybride werken: ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als facilitair projectleider, adviseur of (project)manager in de afgelopen 10 jaar

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting facility management
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als facilitair projectleider, adviseur of (project)manager binnen een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met maatschappelijke gebruikers

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx