Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Toekomstige fusie
Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht tot uiterlijk 31 december 2025 is.
Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financial controller.
Werkzaamheden
- Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
- Opstellen gecombineerde rapportages in Excel, zoals auditfiles voor de diverse planning en control producten;
- Cognos rapportages opstellen en optimaliseren;
- Voorstellen doen voor het optimaliseren van werkprocessen (IV3, aansluiting sub- met financiële administratie etc.);
- Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
- Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.
Competenties
- flexibel;
- stressbestendig;
- creatief;
- collegiaal;
- analytisch.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.
Eisen
- Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare kennis van Excel (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente;
- Een maximum uurtarief van € 115,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van Cognos rapportages bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv);
Wensen
- Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfsadministratie;
- Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën / BBV in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het CV);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van Planning & Control producten bij een gemeente;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar;