Financial controller sociaal domein

Gemeente Deventer

Sluit op: 11 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 september 2025
Eind datum: 22 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Groots denken, gewoon doen. Deventer, stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken.

Samenwerken, samen doen
Werken bij gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.

Team Financien en DOWR Inkoop
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, bestaande uit business control, financial control en beheer, P&C consolidatie en financieel beleid, treasury en inkoopadviseurs. We zijn verantwoordelijk voor de totstandkoming van de produkten uit de planning- en controlcyclus en advisering hierin, het financieel beleid van gemeente Deventer en de gezamenlijke inkoopadvisering voor gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte. Wat ons typeert? Nauwe samenwerking binnen én buiten het financiële domein, vanuit breed belang mede vormgeven financieel gezonde organisatie en het bouwen aan een toekomstbestendige inkoopfunctie. Er wordt samengewerkt vanuit een professionele houding. Op dit moment staan we aan de start van een nieuwe fase: het integreren van inkoop en financiën in één team, een goede afbakening met concerncontrol, met veel ruimte voor ontwikkeling en samenwerking.

Wat je gaat doen
Je werkt nauw samen met collega financial controllers, business controllers en de verantwoordelijke managers in de business aan een adequate ondersteuning en advisering voor het Sociaal Domein (programma’s Meedoen, Jeugd & Onderwijs en Schuldhulpverlening)

  • Je stelt begrotingswijzigingen op en bewaakt de financien
  • Je analyseert, ondersteunt en adviseert jouw budgethouders binnen de reguliere P&C cyclus met focus op jaarrekening, begroting en tussentijdsrapportage
  • Je acteert proactief, bent zichtbaar en kritisch
  • Je zorgt voor efficiency in werkwijze, planning, proces en vastlegging en komt met verbetervoorstellen.

Tariefsindicatie
Uurtarief tussen €105,- en €120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
CV en door kandidaat zelf geschreven motivatie. Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij. Hybride werken is mogelijk.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 8 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 9 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon en toebehoren. Een laptop wordt wel aangeboden vanuit organisatie.
  • Een motivatie, opgesteld door kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van kandidaat.
  • Aantoonbare werkervaring met BBV.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller en business controller Sociaal Domein binnen een (semi-)overheidsorganisatie.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met applicaties Lias en SAP.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring financial controller en business controller Sociaal domein binnen een gemeente.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller of business controller.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx