Financieel adviseur

Gemeente Hof van Twente

Sluit op: 1 sep 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 1 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Hof van Twent
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.

Samenwerken in Hof van Twente
Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!

Opdracht
Tijdelijk Financieel Adviseur (team Openbare Ruimte, team facilitaire dienstverlening, informatievoorziening & Belastingen, Maatschappelijk Vastgoed)
Wegens tijdelijke afwezigheid van een van onze Financieel Adviseurs zijn wij op zoek naar een stevige vervanger die snel kan instappen. Jij zorgt ervoor dat de advisering op orde blijft en draagt actief bij aan het financieel beleid binnen onze gemeente.

Waar ga je mee aan de slag?
Je wordt in de basis ingezet op twee belangrijke beleidsthema’s:
1. Openbare Ruimte;
2. Maatschappelijk vastgoed (zoals het Integraal Huisvestingsplan en multifunctionele accommodaties voor het onderwijs) en de teams Facilitaire dienstverlening, informatievoorziening en belastingen.

Binnen team Openbare Ruimte en team Facilitaire dienstverlening, Informatievoorziening en Belastingen ben jij het eerste aanspreekpunt voor financiële vraagstukken. Ook adviseer je over lange termijn financieringsvraagstukken en beoordeel je o.a. de financiering van gemeentelijke investeringen en van externe leningen (aanvragen).

Wat verwachten we van jou?
Als Financieel Adviseur verwachten we dat jij:

  • Financiële en beleidsmatige ontwikkelingen signaleert, analyseert en vertaalt naar strategisch onderbouwde adviezen;
  • Ondersteuning biedt in de Planning & Control-cyclus en zorgt voor een sterke koppeling tussen beleid en financiën;
  • Verbeterkansen in processen herkent en adviseert over risico’s en passende beheersmaatregelen;
  • Goed op de hoogte bent van de BBV-wetgeving.

Competenties
Je bent analytisch en een positief gedreven aanpakker. Je zoekt van nature de verbinding en samenwerking met collega's.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie, Accountancy, Finance & Control, of Bestuurskunde/Bedrijfskunde.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur of Controller binnen een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het ondersteunen van de planning en control-cyclus.
  • Aantoonbare kennis van treasurywerkzaamheden binnen een gemeente.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx