Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in gemeente Rhenen! Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl. Je wordt tijdelijk onderdeel van het team Financiën in nauwe samenwerking met de beleidsmedewerkers en strategisch adviseur van het Sociaal Domein. Het team Financiën bestaat uit adviseurs financiën en (senior) medewerkers administratie. Werken bij onze gemeente betekent werken in een ambitieuze organisatie waar werkplezier hoog in het vaandel staat. Er is veel ruimte voor jouw eigen inbreng, verantwoordelijkheid, flexibel werken en groei.
Opdrachtomschrijving
- Je adviseert over financiële vraagstukken binnen het sociaal domein (Wmo, Jeugdwet, Participatiewet);
- Je bewaakt de uitvoering van beleid en signaleert tijdig afwijkingen, risico’s en kansen;
- Je neemt een trekkende rol in de planning- en controlcyclus (begroting, voor- en najaarsrapportage) voor het sociaal domein;
- Je analyseert de uitgavenontwikkeling en maakt prognoses, scenario’s en risicoanalyses;
- Je zorgt voor actuele en betrouwbare financiële informatie voor beleidsadviseurs en management;
- Je vertaalt financiële gegevens naar concreet en begrijpelijk advies;
- Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en pakt de regie in het financiële proces.
Wat moet je kunnen?
- Complexe financiële informatie analyseren en vertalen naar praktisch en helder advies;
- Financiële regelgeving toepassen, zoals het BBV, specifiek voor het sociaal domein;
- Prognoses en scenarioanalyses maken binnen een dynamisch en politiek-gevoelig domein;
- Zelfstandig en proactief werken, met oog voor deadlines en resultaat;
- Goed en overtuigend communiceren met beleidsadviseurs, management en bestuur.
Competenties
- Proactief en ondernemend;
- Analytisch sterk en besluitvaardig;
- Stressbestendig en nauwkeurig;
- Politiek-bestuurlijk sensitief;
- Zelfverzekerd en resultaatgericht;
- Communicatief vaardig.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de geschikte cv’s op de genoemde gunningscriteria. De vijf kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de voorgeselecteerde cv’s op relevante werkervaring en geschiktheid. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
Tijdens het selectiegesprek wordt getoetst op de competenties. Kandidaten moeten op elke competentie minimaal een voldoende scoren. Indien niemand voldoet, wordt stap 3 herhaald. De opdracht wordt gegund aan de best passende kandidaat. Overige kandidaten ontvangen bericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze schaal is (eventueel) verbonden aan de betreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij gemeente Rhenen zijn gepland op maandag 8 september 2025, vanaf 13.30 - 17.00 uur. De geselecteerde kandidaten ontvangen uiterlijk vrijdag 5 september 2025 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het facturatieproces verloopt via de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- De uitbetaling van de factuur vindt plaats op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.
- Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. De vragen en antwoorden worden op woensdag 3 september 2025 gepubliceerd op de website. Inhoudelijke vragen kunnen via Flextender worden ingediend. Procedurele vragen kunnen telefonisch worden gesteld via 035-7510777.
Eisen
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbare werkervaringkennis met het toepassen van het BBV, financiële administratie en de specifieke dynamiek van het sociaal domein (zoals declaraties, subsidies en P&C-cyclus)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur binnen het sociaal domein van een gemeente (WMO, jeugdwet, participatiewet) in de afgelopen 10 jaar
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur binnen het sociaal domein (WMO, jeugdwet, participatiewet)
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met P&C-producten en advisering aan management/bestuur
- Uiterlijk beschikbaar per 29 september 2025 voor minimaal 32 uur in de week
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Excel, benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan