Financieel adviseur senior

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 7 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 135
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 7 februari 2025
Eind datum: 31 juli 2025

Opdrachtomschrijving
In de functie van Coördinerend Financieel Business Partner - Directie Wonen adviseer je, samen met je collega's, directie Wonen, waar uiteenlopende financiële vraagstukken spelen en waar projecten lopen van vaak honderden miljoenen euro’s. Jij bent degene die binnen jouw team de prioriteiten aangeeft, de taken verdeelt en de voortgang en kwaliteit bewaakt. Voor je collega’s ben jij het aanspreekpunt en een inspirerend klankbord. Zie je knelpunten, bijvoorbeeld in de planning? Dan kom je met oplossingen om deze zo snel mogelijk op te lossen.

Werkzaamheden

  • Als Coördinerend financieel business partner directie Wonen ben jij een belangrijk sparringpartner voor de directeuren, managers, budgethouders, clustermanagers, accountmanagers en businesscontrollers;
  • Jij voelt je thuis aan de directietafel en weet met overtuigingskracht te adviseren. Je adviezen baseer je op je complexe financiële analyses;
  • Ook stel je prognoses en financiële scenario’s op. Die gaan natuurlijk over de in- en uitgaven, maar ook steeds meer over het ‘hoe’: Wij financials denken steeds meer na over hoe de doelen kunnen worden bereikt en wat de impact is van de projecten en beleidsontwikkelingen;
  • Zo analyseer je niet alleen wat het kost om de stadsloketten elke dag langer open te houden, maar ook wat dit betekent voor de klanttevredenheid van de Amsterdammers;
  • Als coördinator en financieel business partner speel je een interessante rol in de transitie waar onze afdeling middenin zit. Zo denk je mee over het verbeteren van onze adviesgesprekken. Over de strategische personeelsplanning. En over hoe wij ons als financials kunnen voorbereiden op de toekomst, bijvoorbeeld met het oog op de digitalisering;
  • Dankzij jouw ruime ervaring en je gevoel voor wat er speelt in de organisatie heb je snel in beeld wat er precies moet gebeuren voor onze doorontwikkeling.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Het cluster Bedrijfsvoering is één van de vijf clusters binnen de gemeentelijke organisatie. Het cluster Bedrijfsvoering biedt ondersteuning van de bedrijfsvoering. De financiële en inkoop ondersteunende bedrijfsvoeringfuncties zijn samengebracht in de directie Financiën en Inkoop. Deze directie is verantwoordelijk voor een adequate werking van het inkoopstelsel, de inkooptaken als leadbuyer van cluster Bedrijfsvoering, het financiële beheer van de gemeente Amsterdam, de bewaking van doelmatige en rechtmatige besteding van publieke middelen en de verzorging van de financiële informatievoorziening.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: De aangeboden kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview en direct inzetbaar bij gunning; het opgegeven uurtarief dient binnen de aangegeven range te vallen.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: Het cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4 groot, en dient ter verificatie van de eisen en wensen.
  • Werk- en denkniveau: Minimaal wo werk- en denkniveau, duidelijk aantoonbaar in het cv.
  • Toevoegen motivatie: Een motivatie van maximaal 1 A4, waarin wordt uitgelegd waarom de kandidaat geschikt is.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met het aansturen van een team financieel adviseurs, het aansturen van complexe projecten, en het formuleren van strategische financiële adviezen.
  • Verificatie kennis en ervaring: Kennis en ervaring van de kandidaat worden geverifieerd.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie, inclusief organisatie, contactpersoon en telefoonnummer.

Wensen

  • Werkervaring: Ervaring met overleggen op hoger managementniveau in een politiek-bestuurlijke context, aantoonbaar in het cv.
  • Toetsing van competenties: Analytisch vermogen en omgevingsbewustzijn op expert niveau.
  • Informatie kandidaat: Alle vereiste gegevens, zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres van de kandidaat, moeten correct worden aangeleverd.
  • Toelichting maximumtarief: Het uurtarief bedraagt maximaal € 135,- inclusief bijkomende kosten en is in overeenstemming met de WNT-normen.
Deze opdracht is verlopen.