Financieel projectmedewerker energie

Waternet

Sluit op: 21 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 21 juli 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Waternet zoekt een ervaren professional die de achterstand in de financiële administratie snel en doeltreffend kan wegwerken en op peil kan houden. Als projectmedewerker analyseer je de huidige processen, breng je knelpunten in kaart en draag je bij aan procesverbeteringen door vaste formats op te stellen en efficiëntere werkwijzen te ontwikkelen. De focus ligt op het verlagen van de foutgevoeligheid, het versnellen van de afhandeling van financiële administratieve taken en het ontwikkelen en implementeren van een robuust systeem met het oog op de aankomende reorganisatie. Daarnaast ondersteun je het energieteam bij diverse werkzaamheden.

Namens Waternet ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie van energie. Je inventariseert de processen en stelt een nieuw proces voor, werkt dit uit en implementeert het voor de verwerking van energiefacturen.

Als projectmedewerker:

  • Zorg je voor de volledige verwerking van binnenkomende energiefacturen. Dit omvat onder andere het aanmaken van VPL’s, het opstellen en delen van een overzicht van verschillende boekingscodes met leveranciers, het controleren van facturen en het afgeven van prestatieverklaringen.
  • Stem je af met interne stakeholders binnen verschillende bedrijfsonderdelen (waardeketens) van Waternet. Je bent het aanspreekpunt voor alle financiële vragen rondom energie en zorgt dat de leverancier over de juiste aansluitingsinformatie beschikt.
  • Faciliteer je overleggen en ben je op het gebied van het facturatieproces het eerste aanspreekpunt voor zowel de leverancier als de interne stakeholders.
  • Signaleer je knelpunten in het huidige proces en kom je met oplossingen.
  • Ontwerp je een nieuw proces voor de verwerking van energiefacturen.
  • Bouw je een nieuw facturatiesysteem specifiek voor energie.
  • Implementeer je oplossingen uit het nieuwe proces.
  • Zorg je ervoor dat de facturatieprocessen met een nieuwe samenwerkingspartner tijdig en correct worden ingeregeld.

Je maakt deel uit van de afdeling Programmeren, binnen een team van twaalf collega’s die organisatiebreed opereren. Je rapporteert aan de teamleider en aan de collega’s van het energieteam. Binnen Waternet werk je samen met gedreven professionals die ieder vanuit hun eigen expertise bijdragen aan een duurzame en efficiënte inzet van energie.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Deze opdracht is alleen geschikt voor externe medewerkers onder leiding en toezicht van Waternet; niet voor zzp’ers of bemiddeling van zzp’ers.
  • Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de kandidaat dient beschikbaar te zijn.
  • Het cv en voorblad dienen samen geüpload te worden in één PDF-document in het Nederlands, maximaal 8 A4, zonder persoonsgegevens.
  • Waternet hanteert een maximale inhuurperiode van 24 maanden voor zzp en zzp’ers via intermediair; voor gedetacheerden maximaal 48 maanden.
  • Leverancier dient aan te geven welke overeenkomst van toepassing is. Het document "Integriteits- en geheimhoudingbepaling Personeelshandboek Waternet" is altijd van toepassing.
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde WO-opleiding in financiële richting.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel medewerker.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Minimaal een jaar ervaring als projectmedewerker.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
    • Samenwerken en verbinden
    • Duidelijk communiceren
    • Coördineren en aansturen
    • Oplossingsgericht en pragmatisch
    • Planmatig en resultaatgericht
    • Stressbestendig en flexibel

Wensen

  • Kandidaat van de inschrijver voldoet aan wens 4 zoals beschreven in “Waternet Uitvraag DAS": ervaring met stakeholdermanagement.
  • All-in uurtarief (exclusief BTW), conform de uitvraag.
  • Contactgegevens van de inschrijver (niet van de kandidaat tenzij zzp’er): naam, telefoonnummer, e-mailadres.
  • Kandidaat van de inschrijver voldoet aan wens 1 zoals beschreven in “Waternet Uitvraag DAS": werkervaring met facturatieprocessen binnen de energiesector:
    • 5 jaar of meer
    • 3 tot 5 jaar
    • 1 t/m 2 jaar
    • 0 tot 1 jaar
  • Kandidaat van de inschrijver voldoet aan wens 3 zoals beschreven in “Waternet Uitvraag DAS": ervaring met het uitvoeren van data-analyses in Excel en werken met grote datasets.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx