Opdrachtomschrijving
Maatschappelijke relevantie, nieuwe technieken én doordachte processen in een goede inrichting van ons informatielandschap. Het komt allemaal samen in jouw rol als functioneel beheerder bij SZW in Den Haag. Help jij ons om onze dienstverlening te verbreden én naar een nóg hoger niveau te tillen? De functioneel beheerders op onze afdeling zorgen voor instandhouding van onze systemen en houden deze veilig en up-to-date. Zij zoeken actief contact met onze interne klanten en externe leveranciers om oplossingen voor issues te realiseren en systemen verder te verbeteren. Zij hebben goed inzicht in wat technisch wel en niet mogelijk is in onze systemen.
In verband met uitbreiding van ons portfolio zijn we op zoek naar 2 functioneel beheerders die ons tijdelijk versterken. Je verricht je werkzaamheden in een multidisciplinair team. Jouw belangrijkste taken zijn:
- Vertalen van gewenste functionaliteit naar wensen en eisen voor de aankoop van een systeem en/of aanpassing van bestaande systemen. Hierin neem je zowel de door opdrachtgevers gewenste functionaliteit mee, maar ook datgene wat nodig is om goed te kunnen beheren;
- Meewerken aan implementatie van het nieuwe systeem, of de aanpassing aan het bestaande systeem. Ook borging van de beheerprocessen (o.a. afstemming SLA en DAP) horen hierbij.
- Samen met procesmanager vormgeven van (beheer-)processen, zodat de opzet, bestaan, maar ook de werking ervan goed is geborgd. Dit is noodzakelijk voor bijvoorbeeld een positieve uitkomst van een Digid-audit;
- Je zorgt voor afstemming met andere functioneel beheerders en neemt waar nodig hun kennis en ervaring mee.
Opdrachtgever
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (kortweg SZW) werkt aan een sociaal en economisch krachtig Nederland in Europa, met werk en bestaanszekerheid voor iedereen. We buigen ons over vragen die niet bepaald tot de gemakkelijkste behoren, bijvoorbeeld over het sociaal beleid, de toekomst van de verzorgingsstaat en de betaalbaarheid van de AOW. Maar ook over de vergrijzingsproblematiek en de veiligheid op de werkplek.
Uitvoering en ondersteuning voor SZW is voor een belangrijk deel belegd bij de Directie Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering, kortweg DSU. Directie DSU is de Opdrachtgever.
De directie DSU is een dienstverlenende directie, met als kernkwaliteit het stabiel en kwalitatief hoogwaardig uitvoeren van opdrachten en diensten voor opdrachtgevers. DSU wil in de komende jaren doorgroeien naar een professionele, innovatieve en efficiënte dienstverlener. Een organisatie met een bewezen dienstverleningsmodel, gemeenschappelijke dienstverleningsprincipes, samenhang en een goed werkende governance, inclusief een efficiënte en toekomstbestendige, hoogwaardige ICT-infrastructuur en solide werkende applicaties.
De afdeling Informatievoorziening (IV) van de directie Dienstverlening, Samenwerkingsverbanden en Uitvoering is een onderdeel van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Wij ondersteunen de acquisitie, implementatie en het beheer van informatiesystemen ten behoeve van de uitvoering van nationale en Europese regelingen voor Uitvoering van Beleid (UVB). En ondersteunen het Leer-en ontwikkelplein (LO-Plein) ten behoeve van het beheer van een leermanagementsysteem, welke opleidingsactiviteiten faciliteert voor de ministeries SZW, VWS en OCW.
Met een steeds groeiende porfolio worden verder stappen gezet naar een professionele IV-afdeling. In het kader daarvan groeit de afdeling IV en is er versterking nodig op het gebied functioneel beheer.
Eisen
- Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
- Kandidaat heeft ervaring met beheerprocessen
- Kandidaat beschikt over minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van functioneel beheer
Wensen
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het beheren van zaaksystemen.
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever
