Functioneel beheerder financiën

Gemeente Breda

Sluit op: 30 mei 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 augustus 2025
Eind datum: 1 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Functioneel Beheerder Financien
Versterk jij de (digitale) samenwerking binnen Gemeente? Binnen gemeente liggen op dit moment grote automatiseringsvraagstukken. Om deze goed in te kunnen vullen hebben we mensen nodig die processen doorzien en ook advies kunnen geven over de juiste oplossing. Als functioneel beheerder richt je processen in en beheer je deze processen. Je doet alles om je (interne) klanten van de beste service te voorzien.

Wat ga je doen?
- Je organiseert en voert het beheer van applicaties efficiënt uit.
- Je zoekt verbinding met beheerders van gekoppelde applicaties, leveranciers en gebruikers.
- Je werkt zelfstandig aan complexe ontwikkelingen van tactische aard en maakt impactanalyses.
- Je helpt gebruikersgericht met het verduidelijken van vragen en vertaalt deze naar oplossingen.
- Je coördineert, plant en begeleidt acceptatietesten voor de beheerde applicaties binnen de afdeling.
- Je zorgt voor afstemming en samenwerking met andere (sub)teams binnen gemeente op het gebied van acceptatietesten.
- Je adviseert het management over de ontwikkeling, aanschaf en inrichting van systemen en koppelingen.
- Je toont eigenaarschap, zoekt creatieve oplossingen en doet verbetervoorstellen voor gebruikers.

Wat vragen wij?
De collega die we zoeken is iemand die het voortouw neemt en bij wie het werken met applicaties, processen en mensen in het bloed zit. In een dynamische omgeving beschik je over een helicopterview en kijk je verder dan je eigen takenpakket. Wij zoeken een echte teamplayer die veel energie steekt in samenwerking (met gebruikers) en delen van kennis.

Wie zijn wij?
Team Functioneel & Applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie. Ons team van beheerders (60 personen) werkt over alle grenzen van de verschillende organisatieonderdelen van gemeente heen. Wij zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van de (kern)applicaties en de integratie van de systemen. Het is een enorme uitdaging, maar wij doen het met veel enthousiasme! Op onze afdeling staat iedereen voor elkaar klaar en geloven we in dat vele handen licht werk maken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Gemeente Breda volgt Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor 2024 is € 233.000. Voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking geldt voor de eerste twaalf kalendermaanden een maximum van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden. Het maximumuurtarief bedraagt € 221. Bevestigt u dat het gehanteerde tarief deze norm niet overschrijdt?
  • Kandidaat gaat ermee akkoord dat hij/zij op dinsdag fysiek op het stadskantoor werkzaam is.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is inzet van zzp’er niet mogelijk. Kandidaten dienen in loondienst te worden gedetacheerd via een bureau. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan. Met inschrijving verklaart u dat kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Indien detachering via eigen BV plaatsvindt, moeten bewijsstukken op verzoek beschikbaar zijn (KvK-uittreksel, arbeidsovereenkomst, verklaring Belastingdienst).

Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van Key2Financien of ERPx. Uit het cv blijkt welk financieel pakket het betreft.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat beschikt over onderstaande competenties (te toetsen in een persoonlijk gesprek):
    - Sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
    - Goed ontwikkeld probleemoplossend en analytisch vermogen.
    - Neemt initiatief en is doortastend.
    - Enthousiast en gedreven, deelt graag kennis.
    - Kan procesvraagstukken vertalen naar functionele inrichtingen en andersom.
    Let op: de week van 2–6 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx