Functioneel beheerder k2 financiën

Gemeente Hengelo

Sluit op: 15 aug 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 augustus 2025
Eind datum: 15 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team
De plaats in de organisatie is het team Functioneel en Informatiebeheer. Dit team valt onder de afdeling I&IT waar in totaal ongeveer 100 collega’s werken.
Je werkt nauw samen met jouw directe collega Functioneel Beheerder K2 Financiën. De teammanager van team FIB is Mark Vrugteveen, Arjan Lenferink is de afdelingsmanager I&IT en tevens CIO.

Opdracht
Als Functioneel beheerder ondersteun je de gebruikers en key users van de systemen waar jij verantwoordelijk voor bent. Je verwerkt meldingen van gebruikers en analyseert de meldingen zodat je verbeteringen kunt doorvoeren. Voor complexere vragen stel je een vraaganalyse op in een Request for Change (RFC). Daarnaast draag je zorg voor het ontwikkelen en samenstellen van managementrapportages. Je staat in verbinding met je gebruikers, organiseert een key-user overleg en je onderhoudt contacten met de leverancier over service levels en doorontwikkeling. Met andere specialisten binnen de organisatie, zoals Technische Applicatiebeheerders, zoek je afstemming wanneer het gaat om het plannen en uitvoeren van updates, exporteren van data en het koppelen van bronsystemen. Je coördineert de testprocedure en legt deze vast.

Voor Key2Financiën zorg je voor een stabiel en optimaal werkend financieel systeem. Je werkt samen met je collega’s Functioneel beheerder voor Key2Financiën, jullie zorgen samen voor een optimale werkverdeling.

Als Functioneel beheerder ben je o.a. verantwoordelijk voor:

  • De inrichting en het onderhoud van de Informatiesystemen die je beheert;
  • Het oplossen van issues in de werking en het gebruik van de software;
  • Het adviseren van het key-users en andere gebruikers van de systemen over het gebruik daarvan en over de ontwikkelingen in nieuwe versies van de software;
  • Het ontwikkelen van procesbeschrijvingen, werkinstructies en trainings- en naslagmateriaal;
  • Het proactief bijdragen aan de verdere ontwikkeling, optimalisering en professionalisering van de inzet van de Informatiesystemen;
  • Het fungeren als vraagbaak voor de werking van de systemen

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Key2 Financiën als functioneel beheerder;

Wensen

  • Aantoonbare flexibililteit in beschikbaarheid en mogelijkheid om op kantoor te werken;
  • Aantoonbare werkervaring met vraagverheldering te formuleren in een Request for change (RFC);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van informatiebeheer / ICT;
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder met BiSL (Business Information Services Library);
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij een gemeente, waarbij zelfstandigheid een belangrijke rol speelt;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx