Functioneel beheerder key2financien

Gemeente Zoetermeer

Sluit op: 17 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 juli 2025
Eind datum: 17 oktober 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Binnen gemeente Zoetermeer is afdeling Informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.

Opdracht
Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van Key2Financien en urenverantwoording WBU. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft, gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken, goed kan communiceren, de inrichting van koppelingen begrijpt en kennis en ervaring heeft met de financiële processen van een gemeente.

De werkzaamheden zijn zowel gericht op het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten) als de gebruikersondersteuning, waaronder:

  • Autoriseren;
  • Hulp bij het gebruik van de gebruikte applicaties;
  • Meldingen afhandelen en verstoringen analyseren en oplossen;
Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die de financiële processen raken, denk aan verSAASing, robotisering en data-science, maar ook het oplossen van structurele tekortkomingen.

Verder vinden we het belangrijk dat je, je kennis en ervaring actief deelt met onze functioneel beheerders in vaste dienst.

Competenties

  • Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk
  • Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring
  • Oplossingsgericht, je probeert zo snel als mogelijk problemen structureel op te lossen
  • Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen
  • Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond
  • Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opleiden en coachen van meer junior functioneel beheerders
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien bij een gemeentelijke instelling
  • Uiterlijk per 15 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 16 uur per week
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de financiële processen van een gemeente

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx