Functioneel beheerder senior erfpacht

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 24 apr 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 101
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 12 mei 2025
Eind datum: 11 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van functioneel beheerder senior maak je deel uit van een beheerteam binnen de Vakgroep Functioneel Beheer van het I-domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen gemeente Amsterdam. In deze gaat het om directie Grond en Ontwikkeling met specifieke aandacht voor afdeling Erfpacht en Uitgifte. Hier zal je verantwoordelijk zijn voor het beheer van de erfpachtapplicatie.

Je werkt samen met andere I-domein-disciplines in één of meerdere scrumteams, waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom applicaties die onder beheer binnen erfpacht en uitgifte vallen. Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor het I-domein en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling.

Wij zijn op zoek naar een veelzijdige functioneel beheerder met meer dan 6 jaar ervaring in het beheer van informatievoorzieningen. Je bent dus een stevige functioneel beheerder die in staat is om gebruikers en collega beheerders te ondersteunen en met de I-domein leveranciers problemen op te lossen.

Werkzaamheden

  • Het opstellen, bewaken en uitvoeren van beheerplannen van keten informatie systemen van directie Grond en Ontwikkeling, specifiek gericht op de erfpachtketen;
  • Het opstellen van impactanalyses, vrijgaveadviezen en functionele testplannen, dit bied je aan de business en begeleid deze in het wijzigingen proces;
  • Het voeren van gesprekken met (deel)proceseigenaren m.b.t. behoeften en wensen, hierbij adviseer je onder andere op de haalbaarheid en planning;
  • Voorstel in functionele termen voor vernieuwing en/of aanpassing bedrijfsprocessen, afgestemd op de kaders en richtlijnen van CIO, SAA en AVG Basics.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Certificaat: Kandidaat is in het bezit van BISL (Next) Foundation én ITIL Foundation. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Document meenemen naar interview.
  • Beschikbaarheid en tarief: Kandidaat is beschikbaar voor interview en bij gunning direct inzetbaar. Uurtarief inclusief alle bijkomende kosten. Tarief mag het maximum niet overschrijden.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie met organisatie naam, contactpersoon en telefoonnummer. Referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam.
  • CV toevoegen: Cv is in het Nederlands, maximaal 5 A4, ter verificatie van antwoorden. Bij afwijking kan de offerte worden afgewezen.
  • Kennis: Aantoonbare kennis van SQL (complexe queries lezen, schrijven, verbeteren) en verschillende datakoppelingen (API, berichtenverkeer). Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Opleiding: Kandidaat is in het bezit van erkend hbo/wo-diploma in relevante richting (zoals (technisch)bedrijfskunde, informatica/informatiekunde). Duidelijk geel gemarkeerd in het cv. Document meenemen naar interview.
  • Kennis: Aantoonbare kennis van applicaties rondom erfpacht en uitgifte. Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Verificatie kennis van kandidaat.
  • Verificatie ervaring van kandidaat.

Wensen

  • Kennis: Aantoonbare kennis van Neuron stroomlijnapplicaties (pré). Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Werkervaring: Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur in ruimtelijk domein. Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Toetsing competentie: Analytisch vermogen – Gevorderd niveau.
  • Toetsing competentie: Klantgerichtheid – Gevorderd niveau.
  • Kennis: Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen en processen vanuit Erfpacht (pré). Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Werkervaring: Ervaring met Azure cloud omgevingen. Duidelijk geel gemarkeerd in het cv.
  • Toetsing competentie: Omgevingsbewustzijn – Gevorderd niveau.
  • Toetsing competentie: Samenwerken – Gevorderd niveau.
  • Informatie kandidaat: Gegevens kandidaat nodig voor uitnodiging interview en aanvraag VOG. Naam wijzigen in offerte naar: Naam organisatie + naam kandidaat.
  • Toetsing competentie: Resultaatgerichtheid – Gevorderd niveau.
  • Toelichting maximumtarief: Uurtarief max. €101,- inclusief alle kosten. Maximaal 36 uur per week factureerbaar. Contractwaarde max. gelijk aan actuele WNT-norm. Puntenverdeling op basis van laagste tarief.
Deze opdracht is verlopen.