Afdeling
De afdeling Projecten en Advies Buitenruimte is verantwoordelijk voor het beleid, advisering, plannen, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van projecten en voorzieningen in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit vier teams: Beleid en Advies Buitenruimte, Projectmanagement en Bedrijfsvoering, totaal circa 90 medewerkers. De organisatie bedient twee gemeentebesturen: Amstelveen en Aalsmeer.
Team
Het BOR-proces is in een nieuwe fase beland, waarin veel keuzes gemaakt worden. Denk aan de werkprocessen, koppelingen, verder professionaliseren van de vakapplicatie (GeoVisia) en de verdere uitrol binnen de organisatie. Om de BOR verder uit te bouwen wilt de gemeente het gegevensbeheer verder opbouwen. Samen met de interim gegevensbeheerder willen we het gegevensbeheer BOR verder professionaliseren en de functie opwerken tot een volwaardige functie binnen gemeente Amstelveen en Aalsmeer. De interim gegevensbeheerder zal nauw samenwerken met de adviseur assetmanagement en gegevensbeheer en de assetmanagers om deze functie op te werken. Kortom een functie waarin nog (gezamenlijk) keuzes gemaakt dienen te worden.
Opdracht
Als gegevensbeheerder BOR ben je verantwoordelijk voor het actueel en accuraat houden van de gegevens over de fysieke openbare ruimte. Samen met collega’s deze functie opwerken tot een volwaardige functie binnen de gemeente. We doen dit samen, maar verwachten een proactieve benadering.
- Je werkt samen met vakspecialisten en collega’s uit verschillende teams om ervoor te zorgen dat informatie over assets, zoals wegen, groenvoorzieningen, rioleringen en infrastructuur, altijd betrouwbaar en compleet zijn.
- Je verwerkt samen met de BGT om het GEO-areaal op orde te houden.
- Je werkt aan de hand van revisies, inspectiegegevens, Geo-BOR berichtenverkeer en/of signaleringen het areaal bij.
- Je hebt ervaring met het werken met Geo-beheersystemen, data en gegevensbeheer.
- Het is een pre als je ervaring hebt met het beheersysteem GeoVisia.
Eisen
- Opleiding: Op CV aantoonbaar, minimaal een afgeronde MBO, HBO of WO opleiding binnen het vakgebied.
- Kennis van software: Op CV aantoonbare kennis van beheersystemen openbare ruimte.
Wensen
- Opleiding: Op CV aantoonbaar een gerichte opleiding gevolgd/behaald in het vakgebied van gegevensbeheer openbare ruimte.
- Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat dient in (maximaal) een A4 gemotiveerd aan te geven wat zijn of haar drijfveren zijn en hoe hij/zij invulling denkt te geven aan de opdracht bij de gemeente Amstelveen. De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.
- Beschikbaarheid: De kandidaat is per 15 januari beschikbaar voor deze opdracht. Graag aangeven wanneer de kandidaat kan starten.
- Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van gegevensbeheer openbare ruimte.
- Werkervaring: Op CV aantoonbaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar.