HR Projectleider

Gemeente Schiedam

Sluit op: 9 jun 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 26
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 16 juni 2025
Eind datum: 31 december 2025

Wat ga je doen
Het opleveren van een eenduidig, digitaal en geautomatiseerd rooster- en urenverantwoordingsysteem ten behoeve van de afdeling Veiligheid onder supervisie van afdeling P&O Gemeente Schiedam. Op dit moment worden uren van de medewerkers van afdeling toezicht en handhaving en interventieteam ondermijning en woonoverlast op verschillende manieren geregistreerd. Bijvoorbeeld een rooster via Excel en urenverantwoording via de module WBU binnen Key2financien. Deze manier van werken is erg foutgevoelig en kost onevenredig veel tijd van medewerkers en management. De wens is om dit te vervangen door software. Door gebruik te maken van automatisering hebben medewerkers beter inzicht in het rooster en gewerkte uren en is de foutmarge minder en krijgt het management beter inzicht in de urenverantwoording waardoor trends en afwijkingen beter en sneller worden waargenomen. Ook kunnen de gegevens in een dashboard worden opgenomen. De gemeente Schiedam werkt met Youforce (van Raet). De voorkeur gaat er naar uit om het rooster en de urenregistratie ook via dit systeem te registreren. Voorwaarden voor een goede registratie is dat medewerkers en leidinggevenden (die de uren goedkeuren) op de hoogte zijn van de afspraken rondom uren schrijven. Heldere afspraken en voorwaarden die zijn vastgelegd net als de eventuele afwijkingen met daarbij de specifieke randvoorwaarden. In eerste instantie zal moeten worden geïnventariseerd op welke manier en wanneer medewerkers uren boeken en of dit soort uren zijn weergegeven in de wet- en regelgeving. Mogelijk dat dit ook Gemeentebreed bekeken dient te worden. Tegelijkertijd worden in samenwerking met Raet, de mogelijkheden voor automatisering onderzocht, te weten welke mogelijkheden Youforce heeft of deze mogelijkheden “standaard” zijn of dat een op-maat oplossing beter passend is. Dit alles met de uitdaging dat er beperkte financiële middelen hiervoor beschikbaar zijn. Hierna wordt, afhankelijk van de kosten en de tijdsinvestering bekeken voor welke oplossing de Gemeente kiest. De projectleider is voor het hele traject binnen de Gemeente verantwoordelijk en zal daarom met diverse afdelingen moeten kunnen schakelen, adviesnota’s kunnen schrijven en de betrokkenen (stakeholders) mee moeten kunnen nemen in het hele project. Daarna volgt de implementatiefase.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als senior HR businesspartner/HR Manager/HR projectleider.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar kennis ervaring opgedaan binnen overheidsinstanties.

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op het vlak van projectmanagement is een pre.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als senior HR businesspartner/HR Manager/HR projectleider.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar kennis ervaring opgedaan binnen overheidsinstanties.
  • Competenties: Pragmatisch, Bestuurlijk sensitief, Projectmatig kunnen werken, Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx