HR projectleider transitie Sociaal Domein

Gemeente Zeist

Verlopen op: 3 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 3 december 2024
Eind datum: 3 maart 2025

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie.

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team
In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies werkt met zo’n 20 collega’s aan de optimale inzet van die factor. Ze verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment, geven bedrijfskundig en HR-advies, zorgen voor datagedreven HR en brengen onze lerende organisatie verder. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen en kunnen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners.

Opdracht
De consulenten van het Centrum voor Jeugd en Gezin en het Sociaal Team (ongeveer 100) die voor de gemeente Zeist werken, zijn op dit moment in dienst bij drie verschillende werkgevers. Deze consulenten komen per 1 januari 2025 in dienst bij de gemeente Zeist. We hebben er een transitieperiode van bijna anderhalf jaar op zitten, waarin een heel zorgvuldig traject is gelopen.

Je taken zijn:
- Je draagt zorg voor een correcte overdracht van verschillende soorten verlofsaldo’s, loopbaanbudgetten, inclusief de voorbereiding van de financiële afhandeling daarvan.
- Je monitort en adviseert over een correcte overdracht van verzuimcasuïstieken.
- Je zorgt voor een volledige overdracht van de projectwerkzaamheden naar de lijnorganisatie en P&O.
- Je voert een aantal steekproefsgewijze controles uit op een correcte salarisbetaling en declaraties.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM of Personeel & Arbeid.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar voor een gemeente in een HR-adviesrol.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met transities/overgang van onderneming.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement in de afgelopen 3 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring met harmonisatie van arbeidsvoorwaarden en/of arbeidsvoorwaardenvergelijkingen.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal universitair niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe, omvangrijke projecten waar belangentegenstellingen een rol spelen.
  • Aantoonbare werkervaring met transities, fusies, integraties of overnames.
Deze opdracht is verlopen.