Implementatiemanager medior

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 15 okt 2024
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2024
Eind datum: 31 maart 2025

De kandidaat leidt een implementatieproject binnen Belastingen van de Gemeente Amsterdam.

Daarbij is er oog voor zowel de IV-voorzieningen als de primaire belastingprocessen, met oog voor de keten. Samen met de IV-accountmanager, Functioneel Beheer en de business Belastingen leidt de kandidaat een project om de nieuwe IV-voorziening voor Waarderen binnen Belastingen te implementeren en zo optimaal mogelijk in te richten en te beheren, cf. de aanbestedingsafspraken.

Werkzaamheden

De kandidaat ondersteunt op tactisch niveau het management van Belastingen en de IV-accountmanager. De kandidaat pakt dit op een professionele en projectmatige manier aan, met voorkeur voor gestructureerde aanpak cf. een methodiek (vb. Prince2).

Er zal een implementatietraject moeten worden opgesteld en begeleid waarbij het o.a. nodig zal zijn een plan van aanpak, planning en voortgangsrapportages te verzorgen. Hiertoe zal moeten worden samengewerkt met Functioneel Beheer en de leverancier. Een belangrijk onderdeel is de migratie van het systeem naar (een nieuwe) SAAS-omgeving. Daarbij is het belangrijk en noodzakelijk dat de continuïteit van de bedrijfsprocessen Belastingen (in het bijzonder de Incasso processen van I&I) geborgd blijft.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Belastingen gemeente Amsterdam int jaarlijks ca. 700 miljoen euro. Dat is geld van Amsterdammers, dat is geld voor de stad. Belastingen gemeente Amsterdam draagt er zorg voor dat Amsterdammers hun rechtmatige bijdrage betalen voor de voorzieningen in de stad. Denk bijvoorbeeld aan het wegennet, het onderhoud van de grachten, de sociale voorzieningen en de leefbaarheid in de stad. Dit gebeurt door het heffen en innen van belastingen zoals de afvalstoffenheffing, onroerendezaakbelasting, toeristenbelasting etc. En hiernaast zorgt Belastingen Amsterdam ook voor de afdracht van Amsterdam aan de Rijksbelastingdienst. De burgers moeten er op kunnen vertrouwen dat Belastingen gemeente Amsterdam op een goede manier met hun gegevens en hun geld omgaat. Belastingen gemeente Amsterdam is als organisatie in ontwikkeling en streeft er elke dag naar om een risicobewuste organisatie te zijn, die effectief en resultaatgericht samenwerkt met partners in de keten. Het is een prachtige organisatie, met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken! Je levert samen met jouw directe collega's en in samenwerking met de overige afdelingen binnen Belastingen een actieve bijdrage aan de missie van Belastingen: “Geld voor de stad, oog voor de mens.” Onder “oog voor de mens” verstaan wij: Ons optreden is soepel als het kan, maar streng als het moet. De opstelling en het gedrag van de inwoner of het bedrijf zijn dus bepalend voor de opstelling van Belastingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Het cv van de kandidaat dient maximaal 5 A4 groot te zijn en opgesteld in het Nederlands. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met migraties(-projecten), bij voorkeur financiële migratieprojecten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie van de kennis en ervaring van de kandidaat.
  • Beheersing van de competenties op het bijbehorende niveau.
  • Minimaal 1 relevante referentie dient opgegeven te worden, inclusief organisatie naam, contactpersoon en telefoonnummer van de contactpersoon. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor het interview tijdens de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen.
  • De aangeboden kandidaat is direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving.
  • Het opgegeven uurtarief is exclusief btw en inclusief alle bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt de offerte terzijde gelegd (knock-out).
  • De aangeboden kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Informatiemanagement, Bedrijfskunde en/of Projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat moet tijdens het interview het document van zijn/haar opleiding meenemen ter verificatie.
  • Een motivatie van maximaal 1 A4 moet toegevoegd worden, waarin wordt aangegeven waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in soortgelijke functies of organisaties.

Wensen

  • De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het bewaken van de kwaliteit gedurende het project.
  • De kandidaat heeft ervaring met het afronden van aanbestedingstrajecten.

Toelichting Minimum en Maximumtarief

Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 110,- en maximaal € 115,- exclusief btw en inclusief alle bijkomende kosten. Het opgegeven tarief moet binnen deze range vallen, anders wordt de offerte terzijde gelegd (knock-out).

De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx