Incident/changemanager

Gemeente Urk

Sluit op: 18 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 18
Provincies: Flevoland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 augustus 2025
Eind datum: 2 maart 2026

Waar kom je te werken
Urk heeft prachtige tradities, een snelgroeiende bevolking, een rijke geschiedenis en een bloeiende economie. Urkers hebben een ondernemende aard – zij bedrijven handel met ruim honderd landen. En wist je dat de helft van de ruim 22.000 inwoners jonger is dan 28 jaar? Daarom investeert de gemeente volop in haar jongeren. Samen met de veerkrachtige inwoners wordt gewerkt aan een gezonde, veilige en kansrijke opgroei-omgeving. Kortom: Urk bruist!

Als tijdelijke incident/changemanager
maak je deel uit van het team informatie. Dit team is verantwoordelijk voor het beleid, de ontwikkeling en het beheer op het gebied van informatievoorziening (digitaal en analoog), zaakgericht werken, informatie- en communicatietechnologie en informatiemanagement. Je werkt met moderne systemen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Opdrachtomschrijving voor de kandidaat
Als incident/changemanager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van rapportages. Je ontwikkelt KPI’s en diensten. Je ontwikkelt PDC en verwerkt dit in Topdesk. Je stuurt de teamleden en het management daarin aan. Je coördineert de changes en adviseert het management.

Kandidaatomschrijving
Competenties:
– Verbinder/uitdrager/teamspeler/servicegericht
– Proactieve houding (aanpak mentaliteit).
– Goede sociale vaardigheden (duidelijk kunnen uitleggen, goed kunnen luisteren en benaderbare houding).
– Plannen en organiseren.
– Communicatief vaardig.
– Resultaat- en servicegericht.
– Overtuigingskracht.
– Flexibel en stressbestendig.
Genoemde competenties in de kandidaatomschrijving worden door de opdrachtgever getoetst tijdens het interview.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 30 juli 2025 op locatie bij de Gemeente Urk. Wij verzoeken de kandidaten hier nadrukkelijk rekening mee te houden.

Toelichting op rooster
Er is de mogelijkheid om, in overleg met het team, maximaal 1 dag per week thuis te werken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je hebt succesvol een HBO opleiding afgerond, aantoonbaar door diploma of relevante werkervaring.
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van incident- en changemanagement binnen een middelgrote organisatie (>250 werkplekken). Toon dit duidelijk aan met het cv.
  • Je hebt ruime aantoonbare ervaring met het werken met Topdesk.
  • Je hebt op cv aantoonbare kennis en ervaring om processen te definiëren binnen het IV en het IT domein.

Wensen

  • Bij voorkeur is de kandidaat in het bezit van ITIL v3 of ITIL 4 Foundation certificering (bij voorkeur ook Practitioner of hoger) en aanvullende certificeringen zoals PRINCE2, Agile, Lean IT, etc.
  • De kandidaat is vanaf de startdatum van de opdracht voor 18 uur per week inzetbaar.
  • Op cv aantoonbare werkervaring binnen de (gemeentelijke) overheid: 1-2 jaar (5 %), 3 jaar (10 %), meer dan 3 jaar (15 %).
  • U bent bereid om op locatie bij de Gemeente Urk te werken.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, relevante kennis en de competenties.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx