Informatieanalist

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 13 sep 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 september 2024
Eind datum: 13 september 2025

Wat ga je doen?

Als Informatie Analist ben je bezig met het analyseren van bedrijfsprocessen en informatiestromen rond Zaak- en Document Management binnen de gemeente Amsterdam. Als Informatie Analist geef je adviezen over benodigde migratie acties om de Zaak- en DMS-oplossingen in lijn te brengen met de oplossingen in de domeinarchitectuur voor Zaak en DMS ten behoeve van het duurzaam toegankelijk maken en houden van de content voor burgers en bedrijven. In deze veelzijdige rol heb je niet alleen kennis van ICT, maar verdiep je je ook in de gebruikers van de software. Een Informatie Analist is echt de schakel tussen de gebruikersorganisatie en het i-Domein.

Als Informatie Analist maak je met je technische kennis de vertaalslag van Business naar IT. Hierbij is een goede communicatie met collega’s van belang. Het is de taak van de Informatie Analist de migratieactiviteiten te analyseren om de bedrijfsprocessen conform domeinarchitectuur voor Zaak- en Document Management te ondersteunen. Het doel is het duurzaam toegankelijk maken en houden van de content op basis van generieke voorzieningen. Om te bepalen wat daar technisch voor geregeld moet worden, werk je nauw samen met de solution architect. Zodra er duidelijk is welke technische verbeteringen gedaan worden, is het de taak van de Product Owner om dit in de praktijk te brengen.

Werkzaamheden

  • Richting geven aan IT-oplossingen door deze (mede) te ontwerpen;
  • In kaart brengen van informatiestromen;
  • Verbeteren van bedrijfsprocessen;
  • Uitvoeren van informatieanalyses.

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Zaak- en Document Management. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De kandidaat is beschikbaar voor een interview en is bij gunning direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.
  • De kandidaat voldoet aan de draaideurconstructie-eis en heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.

Wensen:

  • Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 110,- (exclusief BTW), inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
  • De kandidaat heeft ervaring met Alfresco en Docwerker. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring, meer dan 3 jaar ervaring, of meer dan 1 jaar ervaring, of geen ervaring met Alfresco en Docwerker. Dit wordt getoetst op basis van het cv.
Deze opdracht is verlopen.