Werken voor gemeente Hardenberg
Groei en bloei met ons mee. Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
Visie en ambitie
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Samenwerking en cultuur
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Gemeente Hardenberg is voor het Maatschappelijk domein per direct op zoek naar een Informatiemanager. Je werkt samen met de Strategische- en overige informatiemanagers van gemeente Hardenberg aan de hand van de i-visie het organisatiebrede i-beleid uit. Jij adviseert en ondersteunt het management van het Maatschappelijk domein met betrekking tot informatievoorzieningsvraagstukken. Jij vertaalt de business wensen naar de informatievoorzieningsketen en hebt visie op het applicatielandschap binnen het Maatschappelijk Domein. Hieruit initieer jij tactische en strategische acties en legt de verbinding en coördinatie met andere onderdelen van het domein op het gebied van informatievoorziening.
Profiel
Je hebt een heldere visie op informatiemanagement en brengt de nodige ervaring, kennis en kunde mee. Je kunt projectmatig werken en overziet het effect van dit project op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau. Je beschikt over een helicopterview, initieert projecten, maar bent tegelijkertijd in staat op tactisch niveau inhoudelijk mee te denken met de operatie.
De resultaten
- Je adviseert en ondersteunt het management van Maatschappelijk domein over informatievoorzieningsvraagstukken (binnen het vastgestelde beleid);
- Je stelt een projectportfolio op voor de jaren 2024 en 2025;
- Je maakt projectstartups en business analyses voor o.a. de nieuwe wettelijke taken;
- Je stelt verbeteringen voor bij onder andere proces- en zaakgericht werken, digitalisering en houdt je bezig met doorontwikkelingen binnen het huidige applicatielandschap;
- Je adviseert over inzet van data-gedreven werken en Artificial Intelligence.
Competenties
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
- Je bent organisatie sensitief;
- Innovatieve en creatieve denkwijze;
- Empathisch vermogen;
- Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
- Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid;
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
- Je bent dienstverlenend en resultaatgericht;
- Je durft mensen aan te spreken vanuit een positieve grondhouding waarbij het organisatie/projectbelang voorop gaat;
- Je bezit een sterk analytisch vermogen en bent in staat om dit helder naar de collega’s, met verschillende werk- en denkniveaus, te communiceren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Informatie manager/adviseur bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring op het gebied van informatievoorziening binnen het Sociaal Domein bij een gemeente
Wensen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met architectuur op het gebied van informatievoorziening
- Aantoonbare werkervaring met NORA en GEMMA