Opdrachtomschrijving
Als inkomensconsulent ben je verantwoordelijk voor het behandelen van een tijdelijke of éénmalige aanvraag, voor financiële ondersteuning voor een Amsterdammer. Aan de hand van de Participatiewet en eventuele aanvullende regelgeving, beoordeel en adviseer je de Amsterdammer. Onderdeel hiervan is het berekenen van de financiële draagkracht van de aanvrager. Als de bijstand wordt toegekend, dan bereken je ook de hoogte van de uitkering en voer je in de toekomst eventuele wijzigingen door die van invloed zijn op de uitkering. Alle besluiten worden in een duidelijke, goed leesbare rapportage vastgelegd, zodat de Amsterdammer snapt wat er is besloten.
Wij zijn op zoek naar ervaren inkomensconsulenten die van nature zeer nauwkeurig zijn, uitstekende cijfermatige kwaliteiten hebben en daarnaast zeer digitaal en communicatief vaardig zijn. Over (flexibele) werktijden zijn afspraken te maken, maar de systemen waarin wordt gewerkt zijn alleen beschikbaar op werkdagen tussen 07:00 en 19:00 uur. Ook dienen de werkzaamheden in principe op een (nader te bepalen) stadsdeelkantoor uitgevoerd te worden. Thuiswerken is daarom niet of zeer beperkt mogelijk.
Werkzaamheden
- Aan de hand van de Participatiewet beoordeel je aanvragen van bijstandsuitkeringen en financiële ondersteuning;
- Onderdeel hiervan is het berekenen van de financiële draagkracht van de aanvrager. Als de bijstand wordt toegekend, dan bereken je ook de hoogte van de uitkering;
- Alle besluiten leg je in een duidelijke, goed leesbare rapportage vast, zodat de Amsterdammer snapt wat er is besloten. Ook voer je wijzigingen door die van invloed zijn op een uitkering;
- Je werkt samen met collega’s en professionals van andere organisaties binnen het sociale domein, om de Amsterdammer zo goed mogelijk te ondersteunen;
- Je zorgt dat je kennis over wet- en regelgeving binnen het sociale domein actueel blijft, zodat je de Amsterdammer nauwkeurig kan informeren en begeleiden.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Eisen
- Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat kan per direct starten met infaseren. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
- Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
- Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatienaam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
- Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
- Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is bereid om 75% van de werktijd fysiek aanwezig te zijn op kantoor of een andere werklocatie in het stadsdeel. Dit dient duidelijk te blijken uit de motivatiebrief.
- Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
- Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
- Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar gewerkt als Inkomensconsulent bij een G4-gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat, worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden, kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
Wensen
- Toetsing van de competentie: Klantgerichtheid – Gevorderd niveau.
- Toetsing van de competentie: Stressbestendig – Basisniveau.
- Certificaat: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde HBO-diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet, wordt het gesprek beëindigd en de offerte terzijde gelegd.
- Toetsing van de competentie: Oordeelsvorming – Gevorderd niveau.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft werkervaring als Inkomensconsulent bij Gemeente Amsterdam. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Werkervaring: De aangeboden kandidaat beheerst naast het Nederlands ook de Engelse taal. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
- Toetsing van de competentie: Snelheid van begrip – Basisniveau.
- Toelichting Minimum en Maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 60,- en maximaal € 85,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft, is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT, waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).