Inkomensconsulent

Werkzaak Rivierenland

Verlopen op: 27 mei 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 juni 2025
Eind datum: 15 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Werkzaak Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Werkzaak Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Werkzaak Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Werkzaak Rivierenland begeleidt mensen bij het vinden en behouden van werk. Wij versterken werkzoekenden, medewerkers en werkgevers bij het ontdekken, benutten en vergroten van talenten. Kom je bij Werkzaak Rivierenland werken dan bouw je mee aan de organisatie! De werksfeer bepaal je met elkaar. Je talenten worden ingezet en ontwikkeld én je krijgt de ruimte om bij te dragen aan continu verbeteren en innoveren van onze dienstverlening. Werkzaak Rivierenland is een organisatie die zich richt op werk en inkomen in de regio Rivierenland. Werkzaak ondersteunt mensen bij het vinden en behouden van werk, versterkt werkgevers en werkzoekenden en biedt inkomensondersteuning wanneer dat nodig is.

Opdracht
Als inkomensconsulent behandel je aanvragen levensonderhoud. Je neemt een besluit op het advies van je collega intaker die alle benodigde informatie verzameld heeft. Je beheert een caseload van ongeveer 250 klanten. Je verwerkt mutaties en voert rechtmatigheidsonderzoeken uit. Waar nodig bied je maatwerkoplossingen met toepassing van methodisch werken. Je werkt integraal samen met collega’s van inkomen en werk om tot de best mogelijke oplossingen te komen.

Taken
– Besluit maken op de aanvragen levensonderhoud;
– Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken;
– Opstellen van rapportages en beschikkingen;
– Beheer van een volledige caseload van A tot Z;
– Toepassen van maatwerkoplossingen via methodisch werken;
– Samenwerken met interne afdelingen zoals;
– Afstemming met ketenpartners sociaal domein rondom de klant.

Resultaten
Deze opdracht mondt uit in:
– Een verbeterde en efficiënte dienstverlening aan cliënten op het gebied van inkomensaanvragen;
– De correcte toepassing van de Participatiewet en naleving van wet- en regelgeving.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensconsulent met het behandelen van aanvragen levensonderhoud of rechtmatigheidsonderzoeken.
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet, aantoonbaar door gevolgde opleiding, trainingen of werkervaring.
  • Aantoonbaar bereid om op locatie Werkzaak te werken; in overleg minimaal 50% na de inwerkperiode (benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen

  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van circa 50 minuten reistijd (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring met complexe casussen in het inkomensdomein (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring met DMS Corsa of vergelijkbare documentmanagementsystemen.
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van gesprekken met mensen met een diverse achtergrond.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, bij voorkeur SJD, Rechten of een relevante richting zoals Social Work of Bestuurskunde.
  • Aantoonbare werkervaring met Suite of een vergelijkbaar systeem (zoals GWS4all, Civision).
Deze opdracht is verlopen.