Inkoopadviseur

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 10 feb 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 februari 2025
Eind datum: 24 juli 2025

Opdrachtomschrijving
Als Inkoopadviseur houd je je bezig met:

  • Een aantal lopende of in voorbereiding zijnde aanbestedingen van de vertrekkende collega overnemen.
  • Realiseren van het gemeentelijk inkoopbeleid door zelfstandig (Europese) inkooptrajecten ten uitvoer te brengen ten behoeve van de verschillende categorie(ën)/specialisme(n).
  • Fungeren als verbindende schakel tussen inkoop, decentrale inkopers/Inkoper Specials/contractmanagement/betrokken medewerkers en je bewaakt het inkoopproces.
  • Ondersteunen van de verschillende organisatieonderdelen bij inkoopvragen en het vervangen van collega inkopers bij ziekte of andere omstandigheden. Verantwoordelijk voor het proces van de totstandkoming van de aanbestedingsaanpak. Vanuit je rol ben je in staat dit zelfstandig uit te voeren.
  • Leveren van gevraagd en ongevraagd advies en je bent daarbij in staat procesmatig een voortrekkersrol te vervullen.
  • Zelfstandig uitvoeren van en/of ondersteunen bij aanbestedingstrajecten door middel van:
    • Vakinhoudelijke expertise toe te passen op het gebied van (complexe) Europese aanbestedingstrajecten en inkoop categorieën.
    • Ontwikkelen van aanbestedingsadvies ten behoeve van marktbenadering en aanbesteding strategie aan opdrachtgevers c.q. procesbegeleiders.
    • Aandragen van integrale oplossingen waarin de politieke, interne en externe belangen samenkomen.
    • Projectmatig uitvoeren van de werkzaamheden.
    • Signaleren van ontwikkelingen en/of problemen binnen de aanbestedingsregels en inkoop categorieën.
    • Rapporteren en archiveren.
    • Uitbrengen van advies, zowel mondeling als schriftelijk.
    • Delen van de opgedane kennis met de inkooporganisatie.
    • Samenwerken op operationeel en tactisch niveau met (directe) collega’s.
    • Deelnemen aan relevante inkoop en contractmanagement overleggen binnen de gemeentelijke inkooporganisatie.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als een aantal Europese aanbestedingen zijn volbracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Deze opdracht is alleen in te vullen via detachering (je komt tijdelijk bij ons in dienst tegen een vast maandloon).
  • De kandidaat beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als procesverantwoordelijke voor Europese aanbestedingen, waarbij de kandidaat tenminste 5 Europese aanbestedingen zelfstandig heeft begeleid.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar zelfstandig inkoopervaring met Europese aanbestedingen.

Wensen

  • Aantal jaren zelfstandige inkoopervaring met Europese aanbestedingen: 0 tot 3 jaar (0 punten), 3 tot 5 jaar (4 punten), meer dan 5 jaar (8 punten).
  • De kandidaat heeft ervaring met Europese aanbestedingen op ICT gebied: Yes (6 punten), No.
  • De kandidaat heeft werkervaring binnen een Gemeente: Yes (5 punten), No.
  • Geef aan welk type aanbestedingen de kandidaat heeft gedaan binnen een overheidsorganisatie.
  • Je CV is max 3 pagina’s enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
  • Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
  • Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.
  • Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
Deze opdracht is verlopen.