Organisatie
Gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. De komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Er wordt gewerkt aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen in warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur is informeel, gebaseerd op vertrouwen en biedt veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op hun werk.
De functie van inkoopadviseur valt binnen het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening (BVD), dat verantwoordelijk is voor de primaire dienstverlening aan inwoners en ondersteuning aan bestuur, management en medewerkers op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie. Je komt te werken in het cluster Inkoop en Contracten, bestaande uit 3 inkoopadviseurs, een ondersteuner en 3 contractmanagers.
Opdracht
Vanwege de snelle groei van de gemeente zijn er dit jaar extra veel aanbestedingen gepland. Je wordt tijdelijk ingezet (tot het einde van het jaar) om extra capaciteit te bieden door het uitvoeren van meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen.
Je werkt zelfstandig in het cluster en bent verantwoordelijk voor het starten, uitvoeren en afronden van aanbestedingstrajecten. Je stemt af met teamleden, maar richt je volledig op jouw (ICT) aanbestedingen en adviesrol.
Competenties
- Accuraat
- Analytisch
- Planmatig
- Daadkrachtig
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op alle werkdagen, naar inzicht van de kandidaat.
Eisen
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat dient zelf een mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad mee te nemen voor zakelijk gebruik.
- Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding.
- Uiterlijk 19 mei 2025 beschikbaar voor 32-36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als Inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het doen van meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen binnen een gemeente.
Wensen
- Minimaal een afgeronde NEVI-1 of vergelijkbare opleiding; licht toe waarom een andere opleiding vergelijkbaar is met NEVI-1.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als inkoopadviseur binnen een gemeente van 40.000 – 80.000 inwoners.
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 5 Europese aanbestedingen, duidelijk vermeld in het cv.
- Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen op het gebied van software- en hardwarebrokers.
- Aantoonbare werkervaring met TenderNed in de afgelopen 3 jaar; vermeld waar deze ervaring is opgedaan.