Inkoopadviseur

Krimpen aan den IJssel

Sluit op: 22 okt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 92
Aantal uur per week: 20
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 oktober 2025
Eind datum: 22 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Opdracht
De gemeente Krimpen aan den IJssel heeft op huidig moment één (externe) inkoper werkzaam. Voor de komende periode is de gemeente opzoek naar een inkoper die minimaal onderstaande taken zelfstandig kan uitvoeren. De gemeente is daarnaast opzoek naar een vaste invulling van deze functie.
Taken van de inkoper:

  • Het zelfstandig begeleiden en uitvoeren van Europese aanbestedingen;
  • het verder opzetten en professionaliseren van de inkoopfunctie;
  • de organisatie adviseren over inkoop gerelateerde vraagstukken;
  • het mede opstellen van de spendanalyse en het voeren van bijbehorende gesprekken.

Competenties

  • Je heb oog voor de (interne) klant en de samenwerking
  • Je houdt goed het overzicht, bent communicatief vaardig, analytisch ingesteld en gaat accuraat te werk;
  • Je bent zelfstandig en kunt goed werken in een zelforganiserende organisatie.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
Er wordt gezocht naar één (1) inkoper/ inkoopadviseur.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde NEVI 1 opleiding of aantoonbaar vergelijkbaar middels een toelichting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld inkoop in de publieke sector;
  • Beschikbaar om te starten per november 2025 voor gemiddeld 20 uur per week;

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur bij een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 3 Europese aanbestedingen, duidelijk naar voren komend van uit het cv
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van spendanalyses
  • Aantoonbare werkervaring met TenderNed in de afgelopen 3 jaar, benoem waar deze is opgedaan
  • Aantoonbare werkervaring binnen of met zelfsturende (inkoop) teams bij een gemeentelijke organisatie

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx