Inkoopadviseur

Gemeente Weststellingwerf

Sluit op: 9 dec 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 32
Provincies: Friesland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 5 januari 2026
Eind datum: 31 juli 2026

Werken bij een gemeente suf en saai?
Vergeet het maar! Gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Werken bij gemeente Weststellingwerf
Bij gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Team en organisatie
Voor team Inkoop zijn wij op zoek naar een inkoopadviseur. Team Inkoop valt als stafteam onder afdeling OWO-Bedrijfsvoering. Daarnaast vallen de volgende teams onder OWO-Bedrijfsvoering:

  • Administratieve ondersteuning & verzekeringen
  • ICT
  • Informatievoorziening
Werken voor een OWO-afdeling betekent werken voor drie gemeenten (Opsterland, Weststellingwerf, Ooststellingwerf) met in totaal 80.000+ inwoners. We werken hybride op de locaties van de OWO-gemeenten en thuis. Je hebt veel interne en externe klanten en dat brengt vraagstukken en uitdagingen met zich mee. Kortom een inspirerende werkomgeving!

Je functie
Je levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling en verdere professionalisering van team Inkoop. Dit doe je onder andere door, naast inkoopadvies en aanbesteden in de domeinen ICT en Facilitaire Zaken, ook proactief invulling te geven aan accountmanagement. Multidisciplinaire aanbestedingsteams begeleid je van de initiatiefase tot aan de implementatie van het contract. 60-70% van de aanbestedingen zullen binnen de domeinen ICT en Facilitaire Zaken vallen. Maar indien de workload dit vraagt, pak je ook aanbestedingen op uit de domeinen Vastgoed, GWW en het Sociaal Domein. Je bent een ambassadeur van team Inkoop. Dit houdt in dat je met enthousiasme Inkoop op de kaart zet bij de diverse collega's en stakeholders.

Jouw profiel
Je hebt passie voor het vak en je voelt je betrokken bij de maatschappelijke doelstellingen van de OWO-gemeenten. Je bent klantgericht zonder de te bereiken doelen en resultaten uit het oog te verliezen. Zonder moeite schakel je tussen de verschillende lagen van de organisatie en in de samenwerking met de betrokken samenwerkingspartners.

Verantwoordelijkheden
Wat verwachten we van jou:

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding met een opleiding op inkoopgebied, bijvoorbeeld Nevi of vergelijkbaar
  • Minimaal twee jaar ervaring binnen een overheidsorganisatie. Kennis en ervaring met aanbesteden binnen de domeinen ICT en Facilitaire Zaken
  • Aantoonbare ervaring van diverse aanbestedingsvormen gericht op duurzaam opdrachtgeverschap
  • Klantgericht, maar ook een stevige gesprekspartner die hard is op de inhoud en zacht op de relatie
  • Gevoel voor politieke omgevingen en het speelveld binnen de samenwerking van meerdere gemeenten

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 5 januari tot en met 28 februari 2026 voor 10 uur per week, vanaf 1 maart tot en met 31 juli 2026 voor 32 uur per week.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 5 januari tot en met 28 februari 2026 voor 10 uur per week, vanaf 1 maart tot en met 31 juli 2026 voor 32 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal twee jaar ervaring van inkopen en aanbesteden binnen een overheidsorganisatie. Kennis van en ervaring met aanbesteden in het domein ICT en Facilitaire zaken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal twee jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding met een opleiding op inkoopgebied (bijvoorbeeld Nevi of vergelijkbaar). Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
  • Aantoonbare ervaring van diverse aanbestedingsvormen gericht op duurzaam opdrachtgeverschap. Graag specifieke aanbestedingsvormen en de opgedane ervaring benoemen.

Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van inkopen en aanbesteden.
  • Externe beschikt over 2 jaar recente werkervaring op het gebied van inkopen en aanbesteden bij een overheidsorganisatie. Kennis van en ervaring met aanbesteden in de domeinen ICT en Facilitaire Zaken.
  • Externe heeft 2 jaar aantoonbare ervaring van diverse aanbestedingsvormen gericht op duurzaam opdrachtgeverschap.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx