Inkoopadviseur

Gemeente Doesburg

Verlopen op: 18 nov 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Gelderland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 18 november 2024
Eind datum: 18 mei 2025

Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, geniet grote bekendheid door haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast manifesteert Doesburg zich door haar ligging aan IJssel en Oude IJssel als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook de bedrijvigheid en werkgelegenheid wil bevorderen.
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.

Opdracht
Voor de afdeling Externe en Interne Dienstverlening zoeken we een resultaatgerichte en zelfstandig opererende inkoopadviseur, die stevig in de schoenen staat. We zoeken een adviseur die de klant op één zet en vanuit wet- en regelgeving faciliteert bij inkooptrajecten. Dit betekent dat je flexibel en zakelijk functioneert en in staat bent op een goede manier te communiceren en proactief te reageren.

De taken van de inkoopadviseur omvatten:

  • Adviseren over en begeleiden van complexe inkooptrajecten binnen alle gemeentelijke domeinen.
  • Begeleiden van complexe (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken.
  • Adviseren over inkoopstrategieën en rechtmatigheidsvraagstukken aan vakinhoudelijke collega’s, management, directie en college van B&W.
  • Adviseren over het inkoop- en aanbestedingsbeleid (met de daarin opgenomen inkoopdoelen) en de van toepassing zijnde inkooptools.
  • Opstellen van een aanbestedingskalender.
  • Actief bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie. Je werkt het inkoopbeleid uit in concrete procedures en modeldocumenten en ontwikkelt de juiste inkoopinstrumenten voor de organisatie.
  • Adviseren op gebied van contractbeheer en -management.

Competenties

  • Resultaatgericht.
  • Zelfstandig werken.
  • Communicatief én sociaal vaardig.
  • Beschikt over overtuigingskracht.
  • Werkt gestructureerd; kan goed plannen en organiseren.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek.
Stap 4: Selectiegesprek.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do. Is hybride werken mogelijk? In overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 22 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbaar afgeronde hbo-opleiding met de focus op inkoop of een diploma van inkoopopleiding Nevi (bij voorkeur expert publiek) of vergelijkbaar.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur bij een gemeente of provincie.
  • Gemiddeld 16 uur per week beschikbaar (er zal piekbelasting kunnen zijn wanneer enkele grote (EU) aanbestedingen tegelijkertijd moeten lopen).
  • Bereid om voornamelijk vanuit het stadskantoor te werken.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met (Europese) aanbestedingsprocedures (40 punten).
  • Aantoonbare werkervaring binnen kleinere gemeentelijke organisaties (20 punten).
  • Beschikking over software die toegang geeft tot een aanbestedingsplatform (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten).
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (maximaal 1 A4) en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten).
Deze opdracht is verlopen.