Inkoopadviseur-vwm vaarwegmarken

Rijkswaterstaat

Verlopen op: 25 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 25 februari 2025
Eind datum: 1 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als inkoopadviseur help je aanvragers binnen VWM bij het zo goed mogelijk invullen van hun inkoopbehoefte. Daarbij houd jij je bezig met diverse inkoopverzoeken en begeleid je de collega’s in je team bij het kwalitatief afhandelen van aanvragen waaraan zij werken. Je adviseert aanvragers — dat kunnen alle opdrachtgevers zijn binnen de organisatie die een inkoop willen doen — over het inkoopproces. Dit doe je onder andere door offertes op te vragen, opdrachten te gunnen, opdrachtbrieven te schrijven en inkopen administratief te registreren in onze systemen. Daarnaast beantwoord je vragen over de exacte procedures, de juiste richtlijnen, doorlooptijden en lopende inkoopaanvragen. Bij dit alles ga je zeer nauwkeurig te werk, want je hebt soms met politiek beladen inkopen te maken, die een landelijke impact hebben.

Team en werkwijze
Binnen team inkoop is het belangrijk dat adviseurs klantgericht zijn, deskundig en kostenefficiënt werken en streven naar optimale in- en externe samenwerking. Klantbeleving vind jij daarom van het grootste belang. Je focust op de ontwikkeling en verbetering van de processen binnen het inkoopdomein en inspireert de hele inkoopketen om samen de beste resultaten te behalen. Met andere woorden: een uitdagende en brede functie waarin jij concreet bijdraagt aan het realiseren van een optimaal werkend inkoopstelsel.

Profiel
Je bent een praktisch ingestelde en bevlogen expert op het gebied van inkoop die graag het voortouw neemt in verbeteringen en anderen hierin meeneemt. Je hebt goede analytische vaardigheden, komt snel tot de kern van een probleem, bedenkt de beste oplossing en overziet de consequenties van wijzigingen in processen. Daarnaast vind je het leuk om in een dynamische organisatie te werken waar processen en regelgeving onder invloed van politieke besluitvorming soms snel veranderen. Ook ben je goed in het verbinden van mensen en het bouwen en onderhouden van een uitgebreid netwerk. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren.

Gewenste kwalificaties

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding bij voorkeur in de richting inkoop/financiën en hebt door werkervaring aantoonbaar HBO-niveau.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met een inkoopproces, projectmanagement en procesverbetering (bij voorkeur binnen de Rijksoverheid).
  • Je hebt ruime ervaring met Microsoft Excel, Word en Outlook, SAP, Topdesk.
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en hebt ervaring in het opstellen van (advies)voorstellen en notities.
  • Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.
  • Je kunt iedere donderdag aanwezig zijn op de projectdag in Rotterdam (Maastoren).

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit
  • Analyseren
  • Overtuigingskracht
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Creativiteit en klantgericht
  • Aansturen

Bijzonderheden

  • Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen.
  • BELANGRIJK!: Vul alle kandidaatgegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding.
  • Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
  • Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 aantal jaren kennis van en werkervaring met inkoop/aanbestedingen (Europees)/contractbeheersing (VTW’s).
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO-opleiding.
  • Kandidaat dient aantoonbare ervaring te hebben met het aansturen van andere inkopers.

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met Europese aanbestedingen, inkoop en contractbeheersing uitvoering in projecten.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden: communicatief, analytisch, creatief en durven beslissingen te nemen. (Toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek).
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van het opstellen van inkoopdocumenten t.b.v. aanbestedingen/inkoop (bijv. Leidraad, inkoopplan, inkoopstrategie, marktconsultatie).
Deze opdracht is verlopen.