Over Ons
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheden in de regio Zwolle, zodat zij zich kunnen focussen op goede dienstverlening richting de samenleving. We doen dat op het gebied van ICT, HR en Inkoop & Contractmanagement.
Wij zijn een Shared Service Centrum (SSC) en werken samen met de gemeenten Kampen, Zwolle, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en Provincie Overijssel.
Je werkt straks binnen team Inkoop & Contractmanagement. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis van Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Met een jaarlijkse aanbesteding van projecten en diensten met een totale waarde van ongeveer € 700 miljoen speelt afdeling Inkoop & contractmanagement van SSC Ons een belangrijke rol in het zo goed mogelijk besteden van belastinggeld voor Ons en aangesloten partners. Bij afdeling Inkoop en Contractmanagement werken inkoopadviseurs, contractbeheerders, contractmanagers en aanbestedingsjuristen.
Opdracht
Als Inkoopadviseur werk je intensief samen met contractmanagers en projectleiders van onze partners, waarbij je aanbestedingen begeleidt en optimalisatie van inkoopprocessen stimuleert. Jouw rol is cruciaal in het begeleiden en adviseren van onze partners en het verder professionaliseren van hun inkooptrajecten. Omdat we voor veel verschillende partners werken zijn inkoopopdrachten heel divers. Jij gaat je bezighouden met het aanbesteden van projecten in categorie werken, hieronder vallen domeinen infra en gebiedsontwikkeling, maar denk ook aan vastgoed.
- Je werkt aan uiteenlopende mooie projecten en resultaten in regio Zwolle en aan onze verdere professionalisering.
- Je werkt aan meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen.
- Je signaleert, anticipeert en adviseert op behoeftes van klant i.r.t. gecontracteerde dienstverlening.
Competenties
- Je bent een doener, sterk in plannen en organiseren;
- Je beschikt over een enthousiasmerende en overtuigende inbreng;
- Je bent een teamplayer: gericht op samenwerking en het opbouwen en onderhouden van relatie met onze partners;
- Je weet onze partners te begeleiden en adviseren in hun inkoopvraag, waarbij je ze wat het inkoopproces zo goed mogelijk ontzorgt;
- Je hebt een proactieve houding;
- Je bent communicatief sterk;
- Je bent klant- en resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan desbetreffende CAO van opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
Opdracht wordt vervuld op volgende werkdagen: Gemiddeld minimaal 2 dagen op kantoor, rest in overleg.
Eisen voor opdracht Inkoopadviseur werken
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
- Aantoonbaar in bezit van diploma van NEVI I Inkoop Publiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in cv)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in afgelopen 6 jaar met publiek inkopen en met aanbesteden van Werken binnen domein infra, vastgoed en gebiedsontwikkeling en verschillende gangbare aanbestedingsprocedures (b.v. openbaar, niet openbaar, meervoudig onderhands) (maak dit duidelijk aantoonbaar in cv met een voorbeeld)
- Aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring met publieke inkoop of inkoop bij overheid (maak dit duidelijk aantoonbaar in cv)
- Aantoonbare werkervaring met bouworganisatie- en contractvormen (RAW-bestek, Bouwteam en geïntegreerde contactvormen)
- Aantoonbaar minimaal 2 werkdagen per week aanwezig op kantoor
Wensen voor opdracht Inkoopadviseur werken
- Aantoonbaar afgeronde opleiding Nevi II Inkoop Publiek
- Aantoonbaar in bezit van diploma aanbestedingsrecht
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur op domein werken bij overheid (maak dit duidelijk aantoonbaar in cv)
- Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 uur per week, beschikbaarheid is toegelicht in cv
- Uurtarief bedraagt maximaal € 110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en werk-werk
- Kandidaat beschrijft zelf in motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (motivatie dient geschreven te zijn door kandidaat zelf)
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Inkoopadviseur werken
Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.
- We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
- We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
- We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen
Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Shared Service Center ONS
Past jouw profiel bij de eisen van Shared Service Center ONS? Dan volgen de volgende stappen:
- Wij stellen jou voor aan Shared Service Center ONS
- Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
- We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief
Ontvangen we een positieve reactie van Shared Service Center ONS, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.
- Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
- Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
- Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.
Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
- Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
- Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
- Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen