Inkoopadviseurs

Gemeente Heerenveen

Sluit op: 4 sep 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 48
Provincies: Friesland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 september 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Ben jij een ervaren inkoopadviseur die graag impact wil maken op de inkoopprocessen van een ambitieuze gemeente?
Wij zoeken meerdere inkoopadviseurs voor in totaal 48 uur per week. En wil je jouw expertise inzetten voor (Europese) aanbestedingen? Dan ligt er een uitdagende opdracht voor je klaar.

Opdrachtgever
De gemeente Heerenveen zoekt ervaren inkoopprofessionals die (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert.

Verantwoordelijkheden

  • Begeleidt op alle gemeentelijk terreinen (Europese) aanbestedingsprocedures en inkoopacties conform het gemeentelijke inkoopbeleid en wet- en regelgeving, inclusief duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie. Je doet dit vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussenin;
  • Handelt de aanbestedingen en inkoopacties volledig digitaal af in TenderNed;
  • Geeft gevraagd en ongevraagd (algemeen) inkoopadvies;
  • Ondersteunt bij de spendanalyse en voorcontrole voor de rechtmatigheidstoets;
  • Stelt aanbestedingsstukken op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Zorgt er voor dat er doelmatig en rechtmatig wordt aanbesteed;
  • Bewaakt de voortgang van het aanbestedingsproces.

Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 8 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente en aantoonbare ervaring met het begeleiden van inkoop- en (Europese) aanbestedingstrajecten binnen een gemeentelijke (of vergelijkbare) context.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese aanbestedingsregels. Dit blijkt uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal HBO werk- en denkniveau aangevuld met vakgerichte cursussen/opleidingen.
  • Kandidaat is in het bezit van Nevi 1.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Tenderned inclusief de volledige digitale afhandeling van aanbestedingen via Tenderned.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met spendanalyses.

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx