Inkoper senior

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 9 dec 2024 om 12:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 9 december 2024
Eind datum: 16 juni 2025

Opdrachtomschrijving
Samen met je collega's wordt er binnen multidisciplinaire teams gewerkt aan opgaven die een grote impact hebben op de organisatie. Door vóór in het inkoopproces een rol van betekenis te spelen, kunnen vroegtijdig trends worden gesignaleerd, behoeften gebundeld en effectief geadviseerd worden. Jij zal vanuit je rol als Inkoper op tactische niveau acteren en overzicht hebben vanuit inkoopplanning.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van complexe (Europese) aanbestedingen van eerste advies tot aan de getekende overeenkomst en nazorg. De onderwerpen van de aanbestedingen zijn divers; van raamovereenkomsten die stadsbreed worden benut tot aan bedrijfsapplicaties die processen ondersteunen bij directies. Je werkt hiervoor in (gemeente)breed samengestelde, multidisciplinaire teams.
Tenslotte ben jij betrokken bij ontwikkelingen binnen en buiten de inkoopdiscipline in de afdeling ICLM. De afdeling ook wel vakgroep ICLM bestaat uit meerdere disciplines, denk aan Inkopers, Contract- en Licentiemanagers, Contract- en Licentiebeheerders, Juristen en ondersteuning. Als afdeling ben je verantwoordelijk voor het geheel van bijvoorbeeld het verbeteren van het inkoopproces, ondersteunen van contractmanagement tot initiëren van samenwerkingen en het voorstellen doen naar aanleiding van analyses en bevindingen. Je ondersteunt vanuit je rol als Inkoper / Tactische Inkopers zowel inhoudelijk als in het proces, om aanbestedingen binnen de planning af te ronden.
Rapporteren doe je aan de afdelingsmanager ICLM en vanuit je aanbestedingen aan je stakeholders.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag:

  • Je voert complexe (Europese) aanbestedingen uit, en zorg voor zorgvuldige registratie;
  • Je levert een bijdrage aan het beleid van de afdeling/ vakgroep ICLM / Lead buyer binnen ICT;
  • Je geeft invulling aan verdere professionalisering van het Lead Buyer-ship;
  • Je hebt een sturende/leidende rol in het aanbestedingsteam;
  • Je geeft de overige inkopers ervaringen door en borgt dit op consistente werkwijze.

Je bent als inkoper verantwoordelijk voor uitvoering van (Europese) aanbesteding, en draag zorg voor zorgvuldige registratie en overdracht;

  • Vanuit de inkoopplanning lever je de aanbestedingsstukken tijdig op.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: www.amsterdam.nl.

De opdrachtgever(s)
Je bent betrokken bij ontwikkelingen binnen en buiten de inkoopdiscipline in de afdeling ICLM. De afdeling ook wel vakgroep ICLM bestaat uit meerdere disciplines, denk aan Inkopers, Contract- en Licentiemanagers, Contract- en Licentiebeheerders, Juristen en ondersteuning. Als afdeling zijn we verantwoordelijk voor het geheel van bijvoorbeeld het verbeteren van het inkoopproces, ondersteunen van contractmanagement tot initiëren van samenwerkingen en het voorstellen doen naar aanleiding van analyses en bevindingen. Je ondersteunt vanuit je rol als Inkoper / Tactische Inkopers zowel inhoudelijk als in het proces, om aanbestedingen binnen de planning af te ronden.
Samen met je collega's wordt er binnen multidisciplinaire teams gewerkt aan opgaven die een grote impact hebben op de organisatie. Door vóór in het inkoopproces een rol van betekenis te spelen, kunnen vroegtijdig trends worden gesignaleerd, behoeften gebundeld en effectief geadviseerd worden. Jij zal op tactisch niveau acteren en overzicht hebben en vanuit inkoopplanning.

De afdeling ICLM
De afdeling ICLM (Inkoop, Contract- en Leveranciersmanagement) valt onder de directie Digitale Voorzieningen binnen het Cluster Digitalisering Innovatie en Informatie.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat. Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie. U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Eis - Draaideurconstructie. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO). Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.
  • Eis - Toevoegen motivatie. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een inkoopomgeving op het gebied van inkopen en (Europees) aanbesteden en complexe contractsituaties binnen publieke domein (overheid/gemeente). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - CV toevoegen. U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte terzijde gelegd.
  • Eis - Certificaat. De aangeboden kandidaat heeft Juridisch kennis van inkoop - rechten studie of vergelijkbare opleidingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte terzijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met meervoudige onderhandse trajecten en enkelvoudige trajecten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie. U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.

Wensen

  • Wens - Werkervaring. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis over aanbestedingsprocedures en processen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring. De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met ICT (software) en omgevingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Toelichting Minimum en Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 110,- en maximaal € 115,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfskosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Deze opdracht is verlopen.