Interim hr professional afdeling mens en werk

Gemeente 's-Hertogenbosch

Sluit op: 23 sep 2025 om 07:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 1 april 2026

Organisatie
Weener XL is het werk- en ontwikkelbedrijf van gemeente ’s-Hertogenbosch.

Opdracht
Deze opdracht speelt zich af binnen de afdeling Mens en Werk. Ter ondersteuning van de implementatie van het ondernemingsplan zijn wij op zoek naar een ervaren vakvolwassen HR professional die zelfstandig opdrachten kan uitvoeren en ruime en brede ervaring heeft met sensitieve HR-vraagstukken. Het ondernemingsplan van Weener XL richt zich primair op het verstevigen van de managementlagen binnen onze exploitatiebedrijven: BU Industrie beschut, BU Post, BU Groen & Parkeerbeheer, BU Vindingrijk en Facilitair. De HR professional zal een cruciale rol spelen in het succesvol realiseren van de gestelde doelen, met name op het gebied van het onderzoeken van het functiehuis, het begeleiden van het ontwikkeltraject m.b.t. de allrounders, het zelfstandig oppakken van deelprojecten die voortvloeien uit de planning of andere onderwerpen in opdracht van de projectleider.

Werkvorm en locatie
De dienstverlening vindt grotendeels fysiek en locatiegebonden plaats. Binnen Weener XL wordt activiteitgericht gewerkt. Je bent nauw betrokken en neemt actief deel aan interne afstemming. Daarom wordt van de kandidaat verwacht dat hij/zij voor minimaal 50% fysiek aanwezig is op locatie Weener XL in ’s-Hertogenbosch. Thuiswerken is pas na de inwerkperiode incidenteel mogelijk, en uitsluitend voor werkzaamheden die zich daar functioneel voor lenen. Tijdens de eerste weken wordt volledige aanwezigheid op locatie verwacht.

Kandidaatomschrijving
De kandidaat:

  • Heeft aantoonbare ervaring in het begeleiden en uitvoeren van complexe HR-vraagstukken, bij voorkeur binnen een complexe organisatiestructuur.
  • Heeft sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en het vermogen om op diverse niveaus binnen een organisatie te schakelen.
  • Heeft een bewezen track record in het effectief uitvoeren van organisatieverandertrajecten.
  • Heeft ervaring met het creëren van draagvlak voor veranderingstrajecten.
  • Heeft een proactieve en resultaatgerichte instelling, met een sterke focus op het behalen van doelen binnen tijd en budget.
  • Bezitt een analytisch denkvermogen en probleemoplossend vermogen.
  • Beschikt over flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te gedijen in een dynamische omgeving met onverwachte ontwikkelingen.
  • Is zelfstandig en initiatiefrijk, met een hands-on mentaliteit.

Interviewplanning
De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 30 september 2025.

Toelichting op rooster
Werkdagen en tijden in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Track record: Bewezen track record in het effectief uitvoeren van organisatieverandertrajecten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Minimale werkervaring: Minimaal 5 jaar ervaring met zelfstandig begeleiden en uitvoeren van complexe HR-vraagstukken/verandertrajecten. Dit moet blijken uit het CV.
  • Minimaal opleidingsniveau: Een afgeronde Hbo-bachelor opleiding met afstudeerrichting HRM. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen

  • Werkervaring sociaal domein: De kandidaat heeft ervaring met het multidisciplinair samenwerken binnen het sociaal domein. Dit moet blijken uit het CV.
  • Functiehuis: Recente ervaring met het doorgronden en analyseren en actualiseren van het functiehuis en bijbehorende systematiek en processen. Dit moet blijken uit het CV.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx