Interim manager portefeuillemanagement

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 13 mei 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 mei 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als interimmanager Vastgoed ben je (eind)verantwoordelijk voor:

  • het beheren, onderhouden en exploiteren van de vastgoedportefeuille van de gemeente Amsterdam;
  • lange termijn strategie voor de vastgoedportefeuille;
  • het laten aansluiten van de strategie op de beleids- en organisatiedoelen van de gemeente;
  • de aansturing van de uitvoering van de portefeuillestrategie.
Je draagt vanuit je rol bij aan een aantal belangrijke opgaven van Gemeentelijk Vastgoed:
  • Ontwikkelen van de vastgoedportefeuille, zodat we naar een waarde gestuurde (financieel en maatschappelijk) vastgoedportefeuille gaan.
  • Toekomstbestendig maken van het portefeuillemanagement (strategie, beheer, onderhoud, exploitatie en ontwikkeling).
  • Versterken van de samenwerking met de ketenpartners.

Werkzaamheden
Je adviseert het assetmanagementteam op bestuurlijk en politiek gevoelige dossiers die betrekking hebben op vastgoed.
Je bent de verbinder tussen de verschillende inhoudelijke portefeuilles binnen het assetmanagement team.
Je draagt bij aan het toekomstbestendig maken van het assetmanagementteam, en legt daarbij de verbinding met de andere afdelingen en teams van GV.
Je maakt deel uit van het managementteam van de directie Gemeentelijk Vastgoed.
Je maakt onderdeel uit van stuurgroepen namens Gemeentelijk Vastgoed waar nodig.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
De afdeling portefeuillemanagement maakt onderdeel uit van de directie Gemeentelijk Vastgoed. De directie telt meer dan 160 medewerkers. Onder de afdeling portefeuillemanagement valt het team assetmanagement, team Beheer en Onderhoud en het strategisch team.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: Minimaal 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen een overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: Minimaal 6 jaar ervaring met het ontwikkelen van vastgoedbeleid, -beheer en onderhoud. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring van de kandidaat.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie opgeven met organisatie, contactpersoon en telefoonnummer. De referentie dient op de hoogte te zijn.
  • CV toevoegen: Het cv is opgesteld in het Nederlands, maximaal 5 A4. Alleen de eerste 5 A4 worden beoordeeld.
  • Opleiding: De kandidaat heeft een afgeronde wo-opleiding. Dit dient aangetoond te worden tijdens het interview met het originele document.
  • Toevoegen motivatie: In maximaal 1 A4 toelichten waarom de kandidaat geschikt is.
  • Werkervaring: Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een (gemeentelijke) overheidsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief: De kandidaat is beschikbaar voor interview en inzetbaar vanaf startdatum. Tarief is inclusief alle kosten en binnen de gestelde grenzen.
  • Draaideurconstructie: De kandidaat is de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Wensen

  • Werkervaring: Bij voorkeur een netwerk binnen gemeentelijk of overheidsvastgoed. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: Bij voorkeur ervaring met het opstellen en beoordelen van bestuurlijke stukken en adviseren aan bestuurlijke tafels. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: Bij voorkeur ervaring met tactische en strategische vastgoedvraagstukken. Aantonen met projectbeschrijving (max. 1 A4), inclusief organisatie en projectduur.
  • Toetsing van de competentie: Visie.
  • Toetsing van de competentie: Coachen.
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid.
  • Informatie kandidaat: Naam, telefoonnummer, en privé e-mailadres van de kandidaat invullen. Kandidateninformatie wordt gebruikt voor interviewuitnodiging en VOG-aanvraag.
  • Toelichting maximumtarief: Uurtarief maximaal €125,- exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Maximaal 36 uur/week factureerbaar. Offertes boven dit maximum worden terzijde gelegd.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx